نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 12:16

صدور بیش از ۱۷ هزار پروانه ساخت مسکن در گلستان

گرگان- مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: در دوران فعالیت دولت سیزدهم صدور پروانه ساخت مسکن در استان ۲۳ درصد رشد داشته و بیش از ۱۷ هزار پروانه در این مدت صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی اظهار کرد: ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در هزار روستای استان وجود دارد که تا کنون ۵۳ درصد این واحدها با پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم سازی شدند.

وی در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: سالانه به هر روستا بر اساس نرخ رشد جمعیت و پیش بینی تعداد متقاضی اعتبار تعلق می‌گیرد و دهیار روستا باید در مدت زمان تعیین شده متقاضیان را به بنیاد مسکن معرفی کند در غیر این صورت اعتبار آن روستا به روستای دیگری واگذار می‌شود.

حسینی همچنین به اجرای طرح هادی در بیش از ۷۸ درصد روستاهای استان اشاره کرد و افزود: گلستان در زمینه اجرای این طرح ۱۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری عمل کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان همچنین افزود: گلستان در زمینه تسهیلات نهضت ملی مسکن روستایی در زمینه تشکیل پرونده و ارجاع به بانک رتبه نخست کشوری و در زمینه جذب و انعقاد قرارداد با بانک رتبه سوم کشوری را دارد.

حسینی ادامه داد: در دو سال اخیر گلستان ۱۵ هزار و ۳۶۶ نفر متقاضی دریافت تسهیلات مسکن بودند که تاکنون برای ۱۳ هزار و ۲۲۶ واحد مسکونی با بانک قرارداد منعقد شده است.

وی گفت: سهم گلستان در سال دوم طرح نهضت ملی مسکن ۱,۴۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری استاندار به ۱,۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

حسینی به تأمین مسکن اقشار کم در آمد در روستاها هم اشاره کرد و گفت: در این راستا با کمک نهادهای حمایتی و بنیاد مستضعفان تا یکصد میلیون تومان کمک بلاعوض، ۱۰ تن سیمان رایگان و ۲ تن میلگرد رایگان در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن در دوران فعالیت دولت سیزدهم صدور پروانه ساخت مسکن در استان ۲۳ درصد رشد داشت و بیش از ۱۷ هزار پروانه در این مدت صادر شد.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان همچنین افزود: در سفر اول رئیس جمهور به گلستان ۴۱۵ میلیارد تومان در راستای توسعه محرومیت زدایی روستاها با مأموریت بنیاد مسکن اختصاص یافت که از این میزان تا کنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

آغاز ساخت ۳ هزار واحد مسکونی و افتتاح ۲۵۰۰ واحد با ۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار، آغاز یا افتتاح ۲۰۴ طرح عمرانی، اهدای یک هزار جلد سند مالکیت و واگذاری یک هزار قطعه زمین مسکونی به جوانان در هفته دولت هم از خبرهایی بود که مدیر کل بنیاد مسکن گلستان اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472897

مهمترین اخبار ایران و جهان: