نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 09:24

آغاز اجرای طرح کاشت سه میلیون اصله نهال در کردستان

در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار کردستان و تعدادی از مسئولان استانی، طرح کاشت سه میلیون اصله نهال در کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهزاد شریفی‌پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در یادواره شهدای کارمند منابع طبیعی و  آیین آغاز طرح کاشت ۳ میلیون اصله نهال در کردستان که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار سنندج برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم با هدف پاسداشت یاد و خاطره شهدای منابع طبیعی و پاسداشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی و پوشش گیاهی عوامل استقلال بارز هر کشور است، افزود: وظیفه اصلی و رسالت ما در مجموعه منابع طبیعی حفظ این میراث است.

شریفی‌پور گفت: منابع طبیعی ثروت جامعه بشری هستند و جنگلبانان ما در خط مقدم خدمت به خلق و چرخه طبیعی وظیفه خطیری بر عهده دارند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به آغاز اجرای طرح کاشت سه میلیون اصله نهال در کردستان، افزود: این تعداد نهال تا پایان سال جاری با همکاری آحاد جامعه در سطح مناطق شهری و روستایی استان کاشته خواهد شد. 

سردار منصور ولی‌ئی جانشین قرارگاه شهید شهرامفر نیز در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: دفاع مقدس به عنوان گنج است که چه قدر می‌توان از آن استخراج کرد.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی به همه تکلیف کردند حقیقت‌های دفاع مقدس بیان و تببین شود و اقدامات صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس نسبت به سال‌های گذشته صدبرابری شود. 

ولی‌ئی گفت: شروع جنگ در چرایی انقلاب اسلامی است و دفاع مقدس نیز بر همین اساس بوده و دشمن فهمید انقلاب اسلامی علیه استکبار است و به همین خاطر جنگ را به ایران تحمیل کرد.

جانشین قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی ادامه‌ دهنده راه شهدا بوده و بیشترین مطالبه شهدا صیانت از انقلاب و رهبری بوده است.

وی با بیان اینکه ما دفاع ما در کشور به دلیل دفاع از قرآن و اسلام به دفاع مقدس عنوان می‌شود، گفت: در دفاع مقدس هرکسی جایگاه خود را می‌دانست و نتیجه دفاع مقدس حفظ تمامیت ارضی کشور بود. 

در حاشیه این مراسم به صورت نمادین، چند اصله نهال در محوطه مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار سنندج غرس شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518397

مهمترین اخبار ایران و جهان: