نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 11:11

عادت غذایی سالم منجر به کاهش بیماری در زمستان می‌شود

یک متخصص طب سنتی گفت: داشتن عادات غذایی سالم می‌تواند منجر به کاهش بسیاری از مشکلات سلامتی در فصل زمستان شود.

دکتر محمد‌عسکرفراشاهی، متخصص طب سنتی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این‌که در فصل زمستان بدن ما غذاهای غنی نیاز دارد، اظهار کرد: مصرف میوه‌های خشک، آجیل و دانه های روغنی‌ مانند دانه کنجد بسیار توصیه می شود.

وی با اشاره به این‌که در فصل زمستان بسیاری از افراد با مشکلات مختلفی مانند ایجاد ورم در دست و پا، نفخ معده و سرماخوردگی و سرفه مواجه می‌شوند افزود: داشتن عادات غذایی سالم می‌تواند منجر به کاهش بسیاری از مشکلات سلامتی در فصل زمستان شود.

این متخصص طب سنتی با بیان این‌که افزودن مقداری غذای خام مانند میوه‌ها و سالادها، می‌توان دوره‌های مکرر ابتلا به عفونت ها را کاهش داد تصریح کرد: میوه ها و سالادها آب کافی مورد نیاز بدن را نیز تامین کرده و به بهبود هضم کمک می‌کنند.

عسکرفراشاهی گفت: مغزها و دانه‌هایی مانند گردو، بادام و دانه کنجد کمک می‌کنند بدن در زمستان گرم بماند و فشار خون خود را در حد نرمال نگه دارد.

وی مصرف تخم مرغ ، ماهی و رژیم غذایی با پروتئین بالا نیز در زمستان برای بالا رفتن ایمنی بدن و سلامتی  را مهم دانست و افزود: مصرف سبزیجات و میوه های فصلی همیشه توصیه می شود.

عسکرفراشاهی همچنین با اشاره به این‌که در فصل زمستان به دلیل سبک زندگی کم تحرک و مصرف بیشتر غذاهای پرکالری نسبت به فصول دیگر، خطر ابتلا به بیماری های مختلف ناشی فزایش می‌دهد خاطرنشان کرد: متخصصان ورزش کردن در خانه یا انجام فعالیت های بدنی خارج از خانه در هنگامی که شرایط آب و هوایی خوب است را توصیه می کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 996797

مهمترین اخبار ایران و جهان: