نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 07:09

افزایش تلفات کودکان در انگلیس بر اثر بیماری فصلی

تعداد کودکانی که در انگلیس بر اثر عفونت استرپتوکوک جان خود را از دست دادند به ۲۴ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آژانس امنیت بهداشتی انگلیس(UKHSA) اعلام کرده است که تعداد کل کودکانی که در اثر عفونت استرپتوکوک تهاجمی گروه A (iGAS) بین ۱۲ سپتامبر تا ۱۸ دسامبر جان خود را از دست داده‌اند به ۲۴ نفر رسیده است.

این آژانس گفت: «افزایش میزان عفونت iGAS در کودکان در اوایل این فصل منجر به افزایش تعداد مرگ و میر در یک دوره نسبتاً کوتاه شده است و ۲۱ مورد مرگ در کودکان زیر ۱۵ سال در هفته‌های اخیر گزارش شده است.»

پیش از این، آژانس گزارش داده بود که دو کودک در ولز و یک کودک در ایرلند شمالی جان باخته‌اند. به این ترتیب تعداد کل فوتی‌ها به ۲۴ نفر رسیده است.

در مجموع ۹۴ مورد مرگ در این فصل در انگلستان طی هفت روز پس از تشخیص عفونت استرپتوکوک در بیماران ثبت شده است. طبق گزارش‌ها، حدود ۴۱ درصد از قربانیان (۳۹ مورد) افراد مسن بالای ۷۵ سال و ۱۷ درصد دیگر نیز (۱۶ مورد) کودکان زیر ۱۰ سال بوده‌اند.

این آژانس به سطح بالای عفونت در این فصل اشاره کرد و ۹۶۰ مورد استرپتوکوک در آزمایشگاه‌های سراسر انگلیس را تأیید کرده است که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین مدت مشابه در پنج فصل گذشته (۳۸۰ مورد) است.

در اوایل ماه دسامبر، روزنامه دیلی میل گزارش داد که انگلیس با کمبود آنتی بیوتیک به دلیل شیوع عفونت استرپتوکوک و مرگ بیش از ۲۰ کودک مواجه است. به گفته رسانه‌ها، دلیل کمبود دارو افزایش بیماری‌های فصلی بوده است.

این در حالی است که «ماریا کالفیلد»، معاون وزیر بهداشت انگلیس گزارش‌ها درباره کمبود آنتی بیوتیک در ین کشور را تکذیب کرد و متعاقباً مقامات چندین آنتی بیوتیک مؤثر در برابر عفونت‌های استرپتوکوکی را در فهرست داروهای ممنوعه صادراتی قرار دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 927453

مهمترین اخبار ایران و جهان: