نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 10:46

غرس ۵۰۰۰ اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در دماوند

دماوند- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از غرس ۵۰۰۰ اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور با دستور رئیس جمهور مقرر است که تا سال ۱۴۰۵ هر سال ۲۵۰ میلیون درخت کاشته شود و این رقم طی ۴ سال در کشور نزدیک به یک میلیارد درخت می‌شود که باید کاشته شود.

وی افزود: شهرستان دماوند از این موضوع مستثنی نیست و همه دستگاه‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، نهادهای نظامی و… باید در طرح کاشت یک میلیارد درخت شرکت کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند گفت: در حال حاضر امسال در دماوند نزدیک به ۵۰۰۰ اصله نهال باید کاشته شود که این رقم جدا از دستگاه‌هایی است که جداگانه نهال خواهند کاشت، شهرداری‌ها نیز باید آمار بدهند که چه تعداد نهال کاشته‌اند و در نهایت تعداد کل نهال‌های کاشته شده در سطح شهرستان مشخص خواهد شد.

شکری با بیان اینکه از امروز هفته منابع طبیعی آغاز می‌شود، افزود: مهم‌ترین برنامه این هفته در روز جمعه شامل برگزاری میز خدمت مشترک با جهاد کشاورزی است که در سه نماز جمعه دماوند، رودهن و آبسرد برگزار و نهال رایگان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز جمعه ۵۰۰۰ نهال به طور رایگان در سطح شهرستان دماوند توزیع و کاشته می‌شود. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند عنوان داشت: در راستای اجرای طرح یک میلیارد درخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کردیم که اگر زمین برای توسعه فضای سبز و بوستان کاری و جنگل کاری نیاز دارند در اختیارشان قرار می‌دهیم زیرا این طرح یک پویش کشوری می‌باشد که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جهوری است.

شکری عنوان کرد: سرانه فضای سبز در این شهرستان چندان بالا نیست اما دماوند جزو شهرهایی است که نسبت به برخی شهرهای دیگر مشکل جدی در این زمینه ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076153

مهمترین اخبار ایران و جهان: