نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 14:52

رشد اعتبارات عمرانی آذربایجان شرقی بالاتر از متوسط کشوری است

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: مجموع اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‎ای استان در سال ۱۴۰۱ دوهزار و ۵۲ میلیارد تومان بود که بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، محمد فرشکاران در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور که با حضور استاندار در سازمان تشکیل یافت، اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته؛ در حالی که متوسط رشد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور ۲۳.۵ درصد بوده است.

وی افزود: مجموع اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور در سال ۱۴۰۱ رقم ۵۶ هزار و ۱۱۴ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و کشور در سال ۱۴۰۰ به ترتیب ارقام یک هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان و ۴۵ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان بوده است.

فرشکاران در ادامه به تشریح آخرین وضعیت مصوبات سفر رئیس جمهور به استان پرداخت و گفت: سفر رئیس‌جمهور در مورخ ۳۱ اردیبهشت جاری، منجر به تصویب ۱۷۰ مصوبه با اعتبار حدود ۱۹،۵ همت شد که با لحاظ ۲۰ همت اعتبار از محل تسهیلات بانکی به ۴۰.۵ همت می‌رسد.

وی افزود: منابع تأمین اعتبار این مصوبات که مقرر گردیده طی ۳ سال پرداخت شود شامل «منابع عمومی برنامه و بودجه کشور، استان، ماده ۵۶ و دستگاه اجرایی» ۵۷ درصد، «منابع داخلی و فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی» ۳۰ درصد، «تسهیلات و مشارکت» ۱۱ درصد و «نهادهای حمایتی (ستاد جرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و صندوق کارآفرینی امید)» و «منابع وزارت نفت» است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان در قالب مسئولیت اجتماعی و وزارت نفت اختصاص می‌یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1024953

مهمترین اخبار ایران و جهان: