نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 21:15

مردم روستای ابوذر کلاله از خدمات کاروان سلامت برخوردار شدند

گرگان- معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان گفت: به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه کاروان سلامت هلال احمر گلستان به روستای ابوذر شهرستان کلاله اعزام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ییلاقی عصر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه، کاروان سلامت هلال احمر استان به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، حمایتی و آموزشی با ظرفیت هفتپزشک و پیراپزشک داوطلب شامل سه پزشک متخصص در رشته‌های زنان و زایمان، اطفال، مغز و اعصاب، یک پزشک عمومی، سه کارشناس شامل پرستاری، ماما، تغذیه و دو تکنسین دارویی به روستای کم برخوردار ابوذر در شهرستان کلاله اعزام شد و به ۲۴۵ نفر از مردم روستا خدمات داوطلبانه ارائه کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان افزود: براساس نسخه‌های پیچیده شده توسط پزشکان کاروان، داروی رایگان به مبلغ ۱۶ میلیون تومان به بیماران مراجعه کننده تحویل و همچنین ۱۵ بسته غذایی میان به خانواده‌های کم برخوردار اهدا شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شغل شمار زیادی از مردم روستا دامپروری است، با هماهنگی انجام شده با اداره دامپزشکی شهرستان، تیم دامپزشکی به منظور معاینه دام‌ها و انجام سم پاشی محل نگهداری دام در روستا استقرار پیدا کرد.

همچنین به منظور ارائه خدمات هلال احمری به مردم محلات، خانه هلال مهدیه در شهر کلاله با حضور امام جمعه شهرستان و رؤسای ادارات شهرستان افتتاح و راه اندازی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1054653

مهمترین اخبار ایران و جهان: