نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 00:17

مصوبه کنکور زمینه ساز هویت بخشی به نهاد مدرسه است

اهواز- مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: مصوبه کنکور توانست هویت را به نهاد مدرسه برگرداند چون ۶۰ درصد از نمره کل فرد در درون کلاس و طبق ارزشیابی‌های معلم مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سلطانیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جمع مدیران و رؤسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان خوزستان اظهار کرد: طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی به عنوان یک برنامه نوین و منسجم یکی از بهترین الگوهای تحقق کیفیت بخشی در سطح آموزش و پرورش کشور است؛ البته بی شک تحقق برنامه‌های کیفیت بخشی بدون مشارکت فراگیر مدیران به عنوان راهبران تحولی محقق نخواهد شد.

وی با برشمردن علت موفقیت مدیران آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی بیان کرد: داشتن باور و بصیرت به برنامه‌های کیفیت بخشی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای ذی‌نفعان طرح کیفیت بخشی و ایجاد بسترها و زمینه‌های لازم برای اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی از جمله معیارهای لازم برای موفقیت در اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی است.

سلطانیان با بیان اینکه امسال مهمترین سال برای انجام هدایت تحصیلی است، توضیح داد: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی توانست بار دیگر هویت را به نهاد مدرسه بازگرداند. بر این اساس ۶۰ درصد از نمره کل فرد در درون کلاس و بر اساس ارزشیابی‌های معلم مشخص می‌شود. همچنین در سه سال به صورت فرایندی تصمیم‌گیری در ارتباط آینده تحصیلات دانشگاهی فرد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی در استان خوزستان تصریح کرد: خوزستان با اجرای نظام مند طرح جهش می‌تواند به عنوان یک الگو ذیل برنامه‌های کیفیت بخشی آموزشی تربیتی قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1049409

مهمترین اخبار ایران و جهان: