نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 16:51

افزایش سرانه آرد نانوایی‌ها در شفت

فرماندار شفت با اشاره به افزایش سرانه آرد در شفت گفت: هر واحد نانوایی که با افزایش کیفیت نان، پخت بیشتری داشته باشد، سهمیه آرد بیشتری دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، مهدی نقدی، فرماندار شفت امروز در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان در سالن اجلاس میرزای شفتی فرمانداری با اشاره به معایب و عوارض مصرف جوش شیرین در پخت نان، اظهار کرد: مصرف جوش شیرین در تهیه و تولید نان منشأ بروز بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان‌ها است و باید اعضای کارگروه در پخت و تهیه نان نظارت‌ها را تشدید کنند.

وی بر لزوم تشویق نانوایی‌ها و واحد‌های خبازی فاقد مصرف جوش شیرین در تولید نان تأکید کرد و افزود: باید از دانش و تجارب این واحدها به عنوان الگو در پخت و فرآوری نان در شهرستان استفاده شود.

فرماندار شفت با اشاره به افزایش سرانه آرد در شفت گفت: هر واحد نانوایی که با افزایش کیفیت نان، پخت بیشتری داشته باشد، سهمیه آرد بیشتری دریافت خواهد کرد.

رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان شفت با اشاره به اجرای طرح نانینو گفت: اجرای این طرح، توزیع آراد یارانه‌ای را عادلانه تر کرده است.

نقدی با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهرستان شفت، تصریح کرد: برخی از مراکز شهرستان از جمله امامزادگان ابراهیم و اسحاق در مقاطعی‌ از سال از وجود گردشکران و مسافران مملو میشوند که دولت برای این مناطق سهمیه آرد بیشتری تخصیص خواهد داد.

 وی همچنین از تعیین تکلیف روستاهای فاقد نانوایی و خام پزهای شفت طی هفته آینده خبر داد.

فرماندار شهرستان شفت بر ضرورت نصب دستگاه‌های کارت خوان مخصوص نانوایی در تمامی نقاط شهرستان تأکید کرد و گفت: همه نانوایی ها مکلف به نصب این دستگاه‌ها هستند و در غیر این صورت باید از شیوه‌های سنتی و کارت خوان های متداول نان را به مردم عرضه و از معطلی آن‌ها جلوگیری کنند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1050909

مهمترین اخبار ایران و جهان: