نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 17:18

۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری قاین بازدید داشتند

بیرجند- رئیس اداره میراث فرهنگی قاین گفت: از ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ تا ششم فروردین، بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی، صنایع دستی، سلامت و موزه‌های شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عباس زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر ساله حجم بالایی از مسافران نوروزی، از مناطق و روستاهای گردشگری بازدید می‌کنند، افزود: در حال حاضر ۳۰ جاذبه در قاین در سامانه «جانا» ثبت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین افزود: از ۱۷ اسفند تا ششم فروردین ماه، بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی، صنایع دستی، سلامت، موزه‌ها و تفریحی شهرستان بازدید کرده‌اند.

عباس زاده ادامه داد: بیشترین آمار بازدیدها مربوط به منطقه گردشگری بوذرجمهر، پارک جنگلی قاین و شهر خضری دشت بیاض بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای نظارت بر عملکرد اقامت گاه‌های نوروزی بیان کرد: یک تیم مشترک از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به طور مستمر از مهمان سراها، مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز بین راهی و غیره نظارت می‌کنند.

وی از تشدید و استمرار گشت‌های نظارتی خبر داد و افزود: تاکنون ۵۰ مورد بازدید از مکان‌های مورد هدف انجام شده و به متخلفان هم تذکرهایی داده شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116553

مهمترین اخبار ایران و جهان: