نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 14:43

دیدار رؤسای جمهور تاجیکستان و آذربایجان

رئیس جمهور آذربایجان در سفری رسمی وارد «دوشنبه» شد و در محل کاخ ریاست جمهوری مورد استقبال همتای تاجیک خود قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان به منظور انجام سفر دولتی وارد «دوشنبه» شد و در محل کاخ ریاست جمهوری تاجیکستان مورد استقبال رسمی «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

پس از انجام این مراسم، رحمان و علی‌اف پشت پشت درب‌های بسته مذاکرات خصوصی انجام دادند و سپس نشست هیأت‌های رسمی دو کشور برگزار شد.

در این نشست رؤسای جمهور تاجیکستان و آذربایجان در خصوص وضعیت موجود و چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و همچنین در مورد تعاملات دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در پایان این نشست مراسم امضای اسناد جدید همکاری‌ بین تاجیکستان و آذربایجان برگزار شد.

شایان ذکر است که روز گذشته به منظور آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی، انرژی، گردشگری، حمل و نقل و فرهنگی همایش مشترک سرمایه‌گذاری دو کشور با حضور بیش از 150 نفر از نمایندگان نهادهای دولتی، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دو کشور دایر شد.

بر اساس گزارش سازمان آمار تاجیکستان، مبادله تجاری بین تاجیکستان و آذربایجان در سال گذشته میلادی بالغ بر 6.2 میلیون دلار بوده است که معادل 0.1 درصد از جحم تجارت خارجی این کشور را تشکیل داده و به صورت عمده به واردات از آذربایجان تعلق می‌گیرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1129553

مهمترین اخبار ایران و جهان: