نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 20:47

یادمان شهدای گمنام میشان تکمیل شود/ احداث یادمان شهدای روز قدس در همدان

فرماندار همدان از لزوم تکمیل یادمان شهدای گمنام در میدان میشان و احداث یادمان شهدای روز قدس در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسلم مخفی عصر امروز در ستاد بزرگداشت شهدای شهرستان اظهار کرد: بزرگداشت شهدا ظرفیتی بی‌نظیر برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جدید است.

وی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و حرکت در مسیر شهدا افزود: خون مبارک شهدا به این کشور عزتی داده که به برکت آن توانستیم در مقابل زورگویان و مستکبران دنیا ایستادگی کنیم.

فرماندار همدان از آغاز به کار ۱۳ کمیته تخصصی در ستاد بزرگداشت شهدای شهرستان خبر داد و تاکید کرد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی و‌ همه توان شهرستان برای همکاری در برگزاری مجموعه برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت دومین گنگره شهدا آماده است.

وی با بیان اینکه موضوع تکمیل یادمان‌های شهدا باید حل شود افزود: تکمیل یادمان شهدای گمنام در میدان میشان دغدغه مهمی است همچنین احداث یادمان ۱۲۶ شهید روز قدس همدان باید تعیین تکلیف شود.

مخفی خواستار برگزاری یادواره شهدا در مدارس شد و افزود: یادواره شهدا از جمله برنامه‌هایی است که اثرگذاری قابل توجهی بر دانش‌آموزان دارد که با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش باید در همه مدارس برگزار شود.

دبیر اجرایی دومین کنگره شهدای استان همدان نیز گفت: نیمه دوم امسال رویداد بزرگ فرهنگی در همدان رقم خواهد خورد که اجلاسیه و مراسم اصلی دومین کنگره شهدای استان است.

سردار مهدی فرجی با اشاره به برخی از مجموعه برنامه‌های در حال انجام این کنگره افزود: یادواره ۱۲۶ شهید مهندس، ۱۱۰۰ یادواره شهدا در مدارس، توزیع ۳ هزار جهیزیه، عرضه ۸۰۰ هزار بسته معیشتی که تاکنون ۶۵۰ هزار توزیع شده، غرس ۸۰۰۰ اصله درخت که به سه برابر افزایش یافت از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت ویژه دومین کنگره شهدای استان افزود: ساختمان سابق کمیته امداد برای استقرار ستاد و کمیته‌های ذیربط در نظر گرفته شده و بنا داریم برنامه‌ها مردمی برگزار شود.

فرجی اضافه کرد: برنامه "شب‌های شیدایی" مانند "شب‌های آفتابی" پیش‌بینی شده که آخرین بار در شهر موصل عراق اجرا شده و نمایش بسیار اثرگذاری است.

وی با بیان اینکه این برنامه در دمشق، بیروت و قم هم اجرا شده است گفت: محل نمایشگاه بین‌المللی و اراضی جنب آن برای اجرای این نمایش جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه استان و شهر ما ظرفیت های مغفول زیادی دارد که هنوز از دوران دفاع مقدس ناشناخته باقی مانده است اظهار کرد: همدان در دفاع مقدس از جمله سوژه‌های گنجانده شده در ویژه برنامه شب‌های شیدایی است که به مدت ۲۰ شب اجرا خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین کنگره شهدای استان همدان خواستار استفاده از ظرفیت اربعین  حسینی برای معرفی شهدا شد و افزود: یادوارهای شهدای مدارس، محلات، اقشار و اصناف، فضاسازی شهری، همایش پیاده‌روی، نامگذاری اماکن به نام شهدا و سرکشی به خانواده های شهدا ا زجمله برنامه‌های دیگر این کنگره است.

وی گفت: جمع‌آوری اسناد و مدارک شهدا و رزمندگان بسیار حائز اهمیت است که انتظار همکاری از همرزمان و‌ خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و رزمندگان در این زمینه داریم.

در این جلسه احکام مسئولیت کمیته‌های تخصصی ستاد بزرگداشت کنگره شهدای شهرستان همدان ابلاغ شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186897

مهمترین اخبار ایران و جهان: