نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 11:29

بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اصفهان به میدان بیاید/ تعریف 100 فرصت سرمایه‌گذاری برای استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه باید بر روی اولویت‌های استان سرمایه‌گذاری شود، گفت: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام اصفهان باید بخش خصوصی به میدان بیاید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با حضور در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور مطرح است، اظهار داشت: وقتی تعداد واحدها و شهرک‌های صنعتی و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دام زیاد باشد به همین میزان چالش‌ها و مشکلات نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: از ابتدای حضور در استانداری اصفهان برنامه این بود که از ظرفیت‌های قانونی که در اختیار استانداری، کارگروه‌ها، شوراها و کمیسیون‌های مختلف وجود دارد، بیشترین استفاده را ببریم تا مشکلات این حوزه را در برنامه‌ای کوتاه مدت برطرف کنیم.

نقش با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید در استان داشته‌ایم، گفت: ورود جدی برای برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان استان داشته‌ایم و یکی از اقداماتی که مدنظر قرار گرفت نگاه ویژه به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود که جایگاه قانونی بالایی دارد و در رفع مشکلات موردمحور بسیار مؤثر است.

اجرایی شدن ۸۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: روزی که کار را شروع کردیم ۹۰۰ پرونده برای مشکلات تولیدکنندگان تشکیل شده بود و ۱۸۰ جلسه با ۱۹۰۰ مصوبه در این ۱۸ ماه انجام شد و بر اساس رصد اتاق بازرگانی بالای ۸۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ استان اصفهان در شاخص‌های فضای کسب و کار در جایگاه ۲۳ قرار داشت، اضافه کرد: در انتهای سال ۱۴۰۱ رتبه استان به رتبه ۵ کشور رسید و یک رضایت نسبی در بنگاه‌های اقتصادی از اقداماتی که انجام شده، به وجود آمده است.

نقش با تأکید بر اینکه با اقداماتی که در سطح استان انجام شد، شفافیت در فضای کسب و کار ایجاد شده است، افزود: در سال گذشته با رشد ۱۹ درصدی افزایش سرمایه‌گذاری در استان روبرو بودیم.

پروژه‌های نیمه‌تمام اصفهان با همکاری بخش خصوصی تکمیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه باید بر روی اولویت‌های استان سرمایه‌گذاری شود، ادامه داد: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام اصفهان باید بخش خصوصی به میدان بیاید و با یک همدلی بین استانداری، شهرداری و شورای شهر پروژه‌های نیمه‌تمام را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی واگذاری آن را انجام دهیم تا به نتیجه برسد.

وی با اشاره به طرح ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در اصفهان گفت: طرح‌های توجیهی فنی و اقتصادی برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است و در همین راستا باید به سمت مجوزهای بی‌نام برویم تا سرمایه‌گذار وقت خود را صرف اخذ مجوز نکند و در این راستا با تلاش‌های صورت گرفته تا یک الی دو ماه آینده، ۳۰ فرصت از این ۱۰۰ فرصت عملی خواهد شد و در کنار آن رویدادها و نمایشگاه‌های دائمی برگزار می‌شود.

نقش ادامه داد: روزی که کار را شروع کردیم بیش از هزار واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان احصا شد و اگر رشد تولید بخواهیم اتفاق بیفتد باید این واحدها را به چرخه باز گردانیم که اتفاق بزرگی است.

 ۵۰ درصد اسمی تولید استان به دلیل واحدهای راکد و نیمه فعال خالی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد اسمی تولید استان خالی است که به واحدهای راکد و نیمه فعال باز می‌گردد، بیان کرد: نخستین اولویت ما تأمین مالی این تولیدی‌ها است، اگر آن‌ها به چرخه تولید برسند ۳۲ هزار اشتغال در استان ایجاد می‌شود که بخش زیادی از تعهد ۷۰ هزار شغلی استان را تکمیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۹۲۰ واحد نیمه تمام بالای ۶۰ درصد در همه شهرستان‌های استان احصا شده و به جد در تأمین مالی طرح‌های نیمه تمام در شهرستان‌ها وارد شده‌ایم، گفت: ۳۷۶ واحد تولیدی راکد که حدود ۳۰ درصد از آمار کل می‌شود به چرخه تولید بازگشتند و تأثیر خوبی را در اشتغال استان داشتند و اشتغال سال گذشته استان ۹۳ درصد آن محقق شد.

نقش با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ با توجه به حذف ارز ترجیحی واحدهای تولیدی نیازشان به سرمایه در گردش ۲ تا ۳ برابر شد، خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران با ۵/۱ درصد منابع بانکی در جایگاه دوم قرار دارد، در همین راستا در ۱۸ ماه گذشته حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی تزریق شد، هرچند نیاز استان بیش از رقم است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152953

مهمترین اخبار ایران و جهان: