نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 15:25

نایب رئیس مجلس موریتانی: جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام نقش محوری دارد

احمد محمد آمباله نایب رئیس مجلس موریتانی در حاشیه برگزاری نشست اضطراری کمیته فلسطین(PUIC) با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار دوطرف تأکید کردند که بی‌توجهی به مسأله فلسطین بی‌توجهی به آینده کشورهای اسلامی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد محمد آمباله نایب رئیس مجلس موریتانی در حاشیه برگزاری پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(PUIC) که صبح امروز (چهارشنبه، 20 دی ماه 1402) در تهران برگزار شد، با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار، حضور نایب رئیس مجلس این کشور در تهران را در راستای توسعه روابط به ویژه در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مؤثر دانست و گفت: کشورهای اسلامی دارای نقاط قوت و ضعفی هستند لذا ارتباطات مستحکم اسلامی است که می‌تواند ما را با یکدیگر مرتبط کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف نهایی آمریکا و رژیم صهیونیستی ضد اهداف نظام‌های اسلامی است، گفت: آمریکایی‌ها با کشورها بر اساس منافع خود رفتار می‌کنند که مهم‌ترین آن جلوگیری از رشد کشورهای اسلامی است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به تحریم 45 ساله ایران از سوی آمریکا، بیان داشت: هیچ کشوری در دنیا چنین تحریمی در دوره معاصر نداشته و هر کشوری به جای جمهوری اسلامی ایران بود قطعاً به واسطه این فشارها، از پا در می‌آمد اما می‌بینیم که ایران در حوزه‌های مهمی همچون علم، دانش بنیان و فناوری جزو کشورهای سرآمد است که این حرکن از ملت ایران جوشیده، از بین رفتنی نبوده و پایدار است.

وی در ادامه با تأکید بر تحکیم روابط میان کشورهای اسلامی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و غیره، اظهار داشت: امروز موضوع فلسطین و ملت این کشور موضوع نخست جهان اسلام است به ویژه که هم‌کیش و همنوع ما بوده و در سرزمین مقدسی زندگی می‌کنند؛ ما ملزم به دفاع و حمایت از آنها هستیم که اگر این کار را نکنیم قطعاً در آینده گرفتار ناامنی خواهیم شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در پایان تصریح کرد: لازم است همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های فرهنگی و علمی میان نخبگان، دانشجویان و اندیشمندان دو کشور صورت گیرد.

احمد محمد آمباله نیز در این دیدار ضمن ابراز قدردانی از برگزاری نشست اضطراری کمیته فلسطین PUIC با ابتکار مجلس شورای اسلامی، گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام بسیار محوری بوده و وظیفه خطیری را بر عهده گرفته است.

نایب رئیس مجلس موریتانی در ادامه با اشاره به تمایل مقامات کشورش در توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: مجلس موریتانی و مجلس شورای اسلامی می‌توانند از طریق گروه‌های دوستی پارلمانی و سفرهای متعددی که صورت می‌گیرد، نقش اساسی در توسعه روابط دوجانبه ایفا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی موریتانی و جمهوری اسلامی ایران در استقرار نظام جمهوری اسلامی مشترک هستند، گفت: همین موضوع باعث شده دو کشور به لحاظ دینی و فرهنگی علیرغم مسافت طولانی دو کشور به یکدیگر نزدیک باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633409

مهمترین اخبار ایران و جهان: