نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 10:51

هشدار پلیس فتا یزد در خصوص شایعات انتخاباتی

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: هرگونه نشر آگهی یا انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی و گروه‌های سیاسی توسط رسانه‌های عمومی ممنوع است و در صورت مشاهده، افراد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

سرهنگ حسن ابوالحسینی، رئیس پلیس فتا استان یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طبق ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ترویج اخبار غیردرست یا افترا به ضرر نامزدهای انتخاباتی، احزاب یا گروه‌های سیاسی، و یا اعلام غیرصحیح انصراف نامزدها توسط رسانه‌های عمومی ممنوع است و در صورت مشاهده پیگرد قانونی خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه سرعت انتشار و بازنشر شایعات و اخبار جعلی پیرامون انتخابات در شبکه‌های اجتماعی سرعت یافته به گونه‌ای که اخبار واقعی و درست قدرت مقابله با این شایعات و اخبار کذب را ندارند. وی از کاربران خواست تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به خبرگزاری‌های داخلی حداقل کاری است که کاربران باید انجام دهند.

سرهنگ ابوالحسینی با بیان این‌که رصد فعالیت‌ها و جریانات خبری مرتبط با انتخابات در فضای مجازی نیز به عنوان اولویت اصلی پلیس فتا قرار دارد، تاکید کرد: پلیس فتا، طبق وظایف ذاتی و محوله خود، به صورت دائم فضای مجازی را نظارت می‌نماید و هر نوع جرم یا تخلف مغایر با قوانین و استانداردهای تعیین‌شده را شناسایی و به مراجع قضائی ارائه می‌دهد.

وی از کاندیداهای انتخاباتی خواست که به حامیان و ستادهای انتخاباتی خود در خصوص انتشار شایعات و اخبار جعلی پیرامون دیگر کاندیداها گوشزد کرده و قوانین تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد با بیان این‌که کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است، خاطرنشان کرد: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن 096380 گزارش کنند.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656709

مهمترین اخبار ایران و جهان: