نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 09:08

افتتاح و بهره‌برداری از ۶۸ پروژه آب و فاضلاب در گیلان

سرپرست شرکت آب و فاضلاب گیلان از افتتاح ۶۴ پروژه آب و فاضلاب در حوزۀ روستایی و سه پروژه در حوزۀ شهری استان گیلان در دهه فجر امسال خبر داد.

علیرضا غیاثی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان امروز در جمع خبرنگاران در این اداره کل با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و آماده بهره برداری این شرکت در ایام مبارک دهه فجر اظهار کرد: ۶۸ پروژه آبفای گیلان در ۱۳ شهرستان استان با اعتبار بیش از یک هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال از منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در این ایام افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و جمعیتی حدود ۴۰۷ هزار ۸۲۶ نفر از مزایای افتتاح این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد. 

وی اجرای خط انتقال آب به طول ۵۲۵ متر با لوله فولادی سایز ۱۰۰۰ میلیمتر از برج ۲ تا میدان جانبازان را از مهمترین این پروژه‌ها برشمرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات ملی و تنش اجرا شده است که علاوه بر جمعیت شهری، چندین روستای در مسیر این خط انتقال نیز از آن بهره‌مند خواهد شد. 

به گفته سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، توسعه و بازسازی خطوط انتقال، اجرای شبکه توزیع آب شرب، احداث اتاقک ایستگاه پمپاژ و فنس کشی محوطه چاه، احداث مخزن ذخیره آب شرب، حفر و تجهیز چاه از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح و بهره برداری در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ایران است. 

غیاثی همچنین با اشاره به طرح‌های فاضلاب این شرکت نیز بیان کرد: در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۲، در حوزه فاضلاب نیز پروژۀ پکیج تصفیه فاضلاب کوی المهدی آستارا به بهره برداری خواهد رسید. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647797

مهمترین اخبار ایران و جهان: