نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 10:48

۹۳ هزار تشکل دینی در کشور فعال است

اردبیل- رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی گفت: ۹۳ هزار تشکل مذهبی و دینی به شکل مردمی در کشور فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مجید باباخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امسال در آستانه ماه محرم در جمع هیئت‌های با صفای مذهبی اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت حاضر شدیم تا شاهد شور و حال معنوی و ارزشی این هیئت‌ها در آستانه ماه محرم باشیم.

وی هیئت‌های مذهبی و دینی استان اردبیل را الگویی برای سایر هیئت‌های فعال در کشور عنوان کرد و گفت: امسال نیز با انسجام و همبستگی بیشتر عزاداری‌های ماه محرم، فعالیت هیئت‌ها و تشکل‌ها به شکل مردمی در حال انجام است و سعی بر این است تا در زیر خیمه امام حسین (ع) همه آحاد جامعه را به دور از سلایق سیاسی، حزبی و جناحی گرد هم جمع کنیم.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تصریح کرد: دلدادگان مکتب حسینی در زیر بیرق امام حسین (ع) و خیمه آن حضرت گرد هم می‌آیند تا عشق و ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) با وفا و اخلاص کامل نشان دهند.

حجت‌الاسلام باباخانی شعار امسال هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی را «در زیر خیمه‌اش یک خانواده‌ایم» عنوان کرد و افزود: خانواده حسینیان کشور به وسعت ایران در ماه محرم‌ها و نوحه‌خوانی‌ها را انجام می‌دهند تا در سوگ مظلوم نینوا، بار دیگر عشق و ارادت مردم ایران ظهور و بروز واقعی پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه ما از کودکی زیر بیرق امام حسین (ع) پرورش‌یافته و بزرگ شده‌ایم و امروز نیز در هر سن و سالی همدل و هم صفا در زیر این بیرق عزاداری‌هایمان را با قوت و قدرت انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام باباخانی فعالیت ۹۳ هزار تشکل دینی و مذهبی را در کشور یادآور شد و اضافه کرد: با احتساب هیئت‌های خانگی این آمار بیشتر هم می‌شود ولی فعالیت این مجموعه‌ها مردمی بوده و سعی بر این است تا همه آحاد جامعه را تحت پوشش ببرد.

وی بیان کرد: عده‌ای در ایستگاه‌های صلواتی و مواکب و عده‌ای دیگر در خیمه‌ها و دستجات عزاداری عشق و ارادت خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان می‌دهند تا در زیر خیمه امام حسین (ع) به دور از رنگ‌ها، سلایق و اختلاف نظرها، مهر و محبت و همدلی را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام باباخانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما نیز امسال با هدف حمایت از این تشکل‌ها و هیئت‌ها تصمیم گرفتیم تا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشی از نیازمندی هیئت‌ها را در تهیه و توزیع احسانات فراهم کنیم که قرار شده به قیمت تنظیم بازار به ازای هر هیئت ۳۰۰ کیلوگرم برنج، ۱۵۰ کیلوگرم شکر، ۶۰ کیلوگرم گوشت و سایر نیازمندی‌ها تأمین شده و در استان‌ها نیز به ازای هر هیئت پنج تا ۶ میلیون تومان کمک‌ها و مساعدت‌هایی از طریق تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه انجام شود.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تصریح کرد: امیدواریم در ماه محرم و صفر امسال نیز مردم مؤمن و عاشق اهل بیت کشورمان با محوریت هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی و دینی بتوانند شایسته‌ترین عرض ارادت را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1362797

مهمترین اخبار ایران و جهان: