نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 01:17

کاربران چه واکنشی نسبت به حواشی اجلاس متروپلیس داشتند؟

حواشی حضور علیرضا زاکانی در اجلاس متروپلیس باعث شده است که کاربران نسبت به موفقیت‌های این سفر واکنش نشان دهند.

فارس پلاس؛ واکنش کاربران - همزمان با حضور شهردار تهران در اجلاس شهرداران کلانشهرهای جهان (متروپلیس) و تثبیت جایگاه نائب رئیسی تهران در این نهاد بین‌المللی، ضدانقلاب‌ها مقابل این اجلاس تجمع کردند و اتفاقاتی رخ داد که در این گزارش به آن‌ها خواهیم پرداخت.
 

دعوتنامه از سوی بلژیک بود

عبدالمطهر محمدخانی صبح سه شنبه ۳۰ خرداد، با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در خصوص سفر اخیر شهردار پایتخت و هیات همراه به بروکسل برای شرکت در برگزاری کنگره جهانی «متروپلیس» توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: «سازمان بین‌المللی متروپلیس، سازمان کلانشهرهای جهان است که ۱۵۰ شهر از ۵۰ کشور عضو این سازمان هستند که چندی پیش ما دعوتنامه‌ای را برای حضور در این نشست دریافت کردیم.»

 


وی با اشاره به دیدار زاکانی با همتایان خود در حاشیه برگزاری نشست متروپلیس، گفت: «نکته قابل توجه این بود که در حین جلسه استقبال خوبی از سوی دبیرکل UCLG انجام شد و قرار بر این شد که در اجلاس‌های آینده رویکردهای مدیریت شهری از سوی زاکانی ارائه شود و شهردار تهران دیداری با شهردار قونیه و رئیس اتحادیه شهرهای ترکیه داشت و افزایش تعاملات بین شهرها و سازمان‌های بین‌المللی مورد تأکید قرار گرفت.»[1]

تجمع ضدانقلاب‌ها در بروکسل

مقابل ساختمان این نشست، تجمع ۱۰، ۲۰ نفری از منافقان شکل گرفت که علیه انقلاب ایران شعارهایی می دادند. سخنگوی شهرداری این تجمع را به تصویر کشیده است.[2]

 

ویدیویی از حضور تعداد محدودی از ضد انقلاب‌ها در مقابل ساختمان نشست شهرداران جهان

 

 

عبدالمطهر محمدخانی درباره تجمع ضد انقلاب‌ها در بروکسل نوشت: «همزمان با حضور شهردار تهران در اجلاس شهرداران کلانشهرهای جهان (متروپلیس) و تثبیت جایگاه نایب رئیسی تهران در این نهاد بین‌المللی، منافقین و ضدانقلاب در میدان، روبروی محل برگزاری مشغول فحاشی به نمایندگان ایران در اجلاس بودند. دیدن تلاش ناکام چند وطن‌فروش از نزدیک تجربه تلخی بود.»

استعفای مسئول شهرسازی و امور بین‌الملل شهرداری بروکسل

از سمت خود استعفا کرد. به گفته بی‌بی‌سی فارسی[3] دلیل استعفای پاسکال اسمیت مسئول شهرسازی و امور بین‌الملل شهرداری بروکسل، بخاطر افزایش انتقادها به میزبانی پاسکال اسمیت از هیأت ایرانی به سرپرستی شهرداری تهران بوده است. 

اختلاف در میان مقامات بروکسل در حالی بالا گرفته که برخی از نمایندگان پارلمان بلژیک نیز خواستار استعفای وزیر امور خارجه این کشور شده اند!

 

 

دستاورد شهرداری تهران

عبدالمطهر محمدخانی با اشاره به دیدار زاکانی با همتایان خود در حاشیه برگزاری نشست متروپلیس، گفت: نکته قابل توجه این بود که در حین جلسه استقبال خوبی از سوی دبیرکل UCLG انجام شد و قرار بر این شد که در اجلاس‌های آینده رویکردهای مدیریت شهری از سوی زاکانی ارائه شود و شهردار تهران دیداری با شهردار قونیه و رئیس اتحادیه شهرهای ترکیه داشت و افزایش تعاملات بین شهرها و سازمان‌های بین‌المللی مورد تأکید قرار گرفت.
 

 

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه شهردار تهران از سخنرانان اصلی نشست هم اندیشی شهرداران بود، ادامه داد: شهردار تهران و آقای مهدی عباسی عضو شورای سهر تهران در این کمیته حضور داشتند که در جریان آن اعضای هیات رئیسه انتخاب شده و شهردار تهران نیز به عنوان نائب رئیس مجمع انتخاب شد که این انتخاب در مجمع عمومی نیز تثبیت شد و تا سه سال آینده شهردار تهران نائب رئیس خواهد بود و شهر مشهد نیز موفق شد دفتر متروپلیس را ایجاد کند.[4]

واکنش کاربران به حضور شهردار تهران در نشست شهرداران کلانشهرهای جهان

کاربران شبکه‌های اجتماعی به حضور آقای زاکانی شهردار تهران واکنش نشان دادند که به تعدادی از واکنش‌ها می‌پردازیم:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[1]. hamshahrionline.ir/x8xZh

[2]. http://fna.ir/3d0549

[3]. https://www.bbc.com/persian/articles/cv2kdjwlgx1o

[4]. https://www.isna.ir/amp/1402033019594/

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306653

مهمترین اخبار ایران و جهان: