نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 14:55

افزایش آمار غرق شدگی در اصفهان / دریک روز ۴ نفر غرق شدند

اصفهان - رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: روز گذشته ۴ نفر جان خود را به علت غرق شدگی در حاشیه رودخانه زاینده رود از دست دادند و شاهد افزایش آمار غرق شدگی در استان هستیم.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دو مرد ۲۲ و ۶۱ ساله نیز در حوادث روز گذشته پس از غرق شدگی، خدمات امدادی اورژانس جاده‌ای پیش‌بیمارستانی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: درسال ۱۴۰۱، در مجموع ۸۱ نفر در استان اصفهان دچار غرق شدگی شدند و از این تعداد ۳۳ نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: افراد مناطق ایمن سازی شده را برای شنا انتخاب کنند و از شنا در استخرهای کشاورزی، کانال‌های آب و حاشیه رودخانه بپرهیزند، به توصیه‌های ایمنی توجه کافی داشته باشند و از بروز حوادث غرق شدگی پیشگیری کنند.

وی به اشاره به خطر غرق شدگی کودکان حتی در آب‌های کم عمق، اظهار کرد: از مردم عزیز درخواست داریم در تفریحات خود بیشتر مراقب کودکان باشند. به دلیل قد کوتاه و جثه کوچک، کودکان بیشتر در معرض غرق شدگی حتی در آب‌های کم عمق قرار دارند و برای حفظ ایمنی، آنها را از اطراف استخرها، دریاچه‌ها و رودخانه دور نگه دارند.

حیدری ادامه داد: مردم به یاد داشته باشند درصورت بروز حادثه، بلافاصله با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و ضمن ارائه شرح حال صحیح به کارشناسان اورژانس، درخواست کمک کنند. کارشناسان اورژانس تا رسیدن واحدهای امدادی آنها را برای انجام اقدامات نجات بخش مانند انجام ماساژ قلبی بصورت تلفنی راهنمایی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305509

مهمترین اخبار ایران و جهان: