نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 14:08

مردم، مطالبه‌گر به حق قوانین از مسوولین هستند

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مردم، مطالبه‌گر به حق قوانین به حق اسلامی هستند، گفت: مردم از مسؤولین در اجرای قوانین درست، متقن، محکم و منطقی حمایت کرده و از نادیده گرفتن قانون الهی چشم بر نمی‌پوشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام صفر قربانپور در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به گرامیداشت عیدالله اکبر عید غدیر خم عید عدالت و ولایت اظهار کرد: پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) در عید غدیر خم واضح و مبرهن حضرت علی (ع) را به عنوان امیرالمومنین معرفی کردند و مردم را آگاهی دادند. 

وی با بیان اینکه واقعه غدیر جهانی و بین‌المللی است و باید گرامی داشته شود، گفت: موضوع عفاف و حجاب نیز از دیگر برنامه‌های هفته پیش روست، که به واسطه سالروز تاریخی گوهرشاد در ایران به ثبت رسیده است. 

خطیب جمعه موقت رشت با بیان اینکه عفاف و پوشش آماج جنگ روایت‌هاست، افزود: دشمنان در جنگ روایت‌ها با تحریف واقعیت حجاب و عفاف بانوی ایرانی را نشانه گرفته است. 

قربانپور با تاکید بر اینکه نقش حجاب نقش امنیت پایدار اجتماعی است، بیان کرد: کار حجاب صیانت از عفت و امنیت اجتماعی، صیانت از گسست خانواده است به این معنی که در جایگاه صیانتی است نه انحرافی که دشمن با تعبیر و تحریف غلط با کار روانی به تقابل با این مسئله مهم تاریخی پرداخته است. 

وی خطاب به مسؤولین قوای سه‌گانه و مدیران تصمیم ساز و تصمیم‌گیر تصریح کرد: کشور نیازمند قوانین متقن، منطقی و محکم است به این معنی که باید طرح‌ها و لوایحی که نوشته می‌شود زوایای پیدا و گناهان خدا را بگوید و شرایط مطلوب جامعه را مدنظر بگیرد بنابراین نه معطل کردن مصلحت است و نه عادی و ساده از آن گذر کردن جایز است. 

وی با بیان اینکه مردم، مطالبه‌گر به حق قوانین به حق اسلامی هستند، افزود: مردم از مسؤولین در اجرای قوانین درست، متقن، محکم و منطقی حمایت کرده و از نادیده گرفتن قانون الهی چشم بر نمی‌پوشند. 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به روز مباهله، روز خانواده و تکریم بازنشستگان بیان کرد: مفتخریم پیرو عزیزانی هستیم که با مباهله با حرکت نرم و با تمام وجود از اسلام دفاع کردند و ما امروز رهرو راه آن بزرگواران هستیم. 

به گفته قربانپور، ازدواج، تشکیل خانواده و جوانی جمعیت در همه جای کشورمان موضوع مهمی است که باید برای تحقق آن تلاش مضاعف صورت بگیرد، از این رو برای حل این مشکل خانواده‌ها باید در کنار مسؤولین قرار بگیرند، مسؤولین به تنهایی و مردم نیز به تنهایی نمی‌توانند از این موضوع گذر کنند بلکه باید کنار هم قرار بگیرند. 

خطیب جمعه موقت رشت با بیان اینکه فرزندان آینده گیلانی به دلیل تک فرزندی، خانواده به معنای امروز یعنی عمو، خاله، دایی و عمو عمه نخواهند داشت و این آسیب است، گفت: نظارت مسؤولین در توزیع اعتبارات و اشتغال باید زمینه را فراهم کند و زمینه برای ازدواج جوانان فراهم شود. 

وی محصولات کشاورزان در استان گیلان را از مسائل دیگر استان دانست و افزود: از مسؤولینی که از ورود بی‌رویه برنج جلوگیری در زمان برداشت برنج جلوگیری کردند تقدیر می‌کنیم چرا که کشاورزان چشم امیدشان به محصولی است که چند ماه کار می‌کنند و انتظار دارند تا هم حق کشاورزان درست پرداخت شود و هم به خریداران فشار وارد نشود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340553

مهمترین اخبار ایران و جهان: