نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 16:36

کشته شدن سرکرده یک گروه تروریستی توسط نیروهای اطلاعاتی پاکستان

رسانه‌های پاکستان از عملیات اطلاعاتی دقیق علیه یک گروه تروریستی در این کشور و کشته شدن سرکرده آن و دستگیری 2 تروریست دیگر خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های پاکستان روز یکشنبه از عملیات اطلاعاتی توسط نیروهای امنیتی این کشور علیه یک گروه تروریستی و کشته سرکرده آن و دستگیری ۲ تروریست دیگر خبر دادند.

به نوشته روزنامه«اکسپرس تریبون» که نیروهای امنیتی پاکستان روز یکشنبه در یک عملیات اطلاعاتی برنامه ریزی شده، «ظفرخان» سرکرده یک گروه تروریستی  را در دره «آدم خیل» در «خیبر پختونخوا» در شمال غرب پاکستان کشتند.

به گزارش دستگاه اطلاعاتی پاکستان، ۲ تروریست دیگر در جریان این عملیات دستگیر شدند. ارتش  پاکستان اعلام کرده که سازمان‌های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی با اتخاذ رویه‌های عملیاتی غیرمتعارف و بر اساس اطلاعات تایید شده، مدت‌ها این تروریست‌ها را زیر نظر داشتند.

این تروریست‌ها بین پاکستان و افغانستان در تردد بودند که در دام دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان افتادند. سرکرده این گروه در ده‌ها حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی، پیمانکاران، تجار و افراد متنفذ شرکت داشت و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون روپیه به عنوان باج در عملیات آدم ربایی گرفته بود.

طی روزهای گذشته نیز مقام‌های ایران، چین و پاکستان در نشستی در شهر «پکن» گفت‌وگوهای مفصلی در خصوص وضعیت امنیتی منطقه انجام دادند. وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که چین، پاکستان و ایران روز چهارشنبه اولین نشست سه جانبه خود را درخصوص مبارزه با تروریسم در پکن برگزار کردند(جزئیات بیشتر).

ارتش پاکستان اخیرا نیز اعلام کرد که طی درگیری نیروهای مسلح این کشور با تروریست‌ها شماری از نیروهای امنیتی و تروریست‌ها کشته و مجروح شدند.در  این درگیری بین نیروهای مسلح پاکستان و تروریست‌ها در شمال «بلوچستان» پاکستان در یک منطقه نظامی، ۶ تروریست و ۷ نظامی پاکستانی کشته شدند. بلوچستان بزرگ‌ترین ایالت پاکستان و مرکز این ایالت، شهر «کویته» است.

در این درگیری که طی آن تروریست‌ها مبادرت به گروگانگیری افراد محلی کردند علاوه بر نظامیان پاکستانی یکی از اهالی محلی نیز کشته و ۶ نفر از جمله یک زن نیز مجروح شدند.

ارتش پاکستان اعلام کرده که در عملیات ضد تروریستی در سال جاری در مجموع ۱۳۷ پرسنل امنیتی کشته و ۱۱۷ زخمی شده‌اند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293297

مهمترین اخبار ایران و جهان: