نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 10:27

تأمین اعتبار پروژه راه آهن و کتابخانه مرکزی از طریق طرح مولدسازی

کرمانشاه- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه از تأمین اعتبار پروژه راه آهن و کتابخانه مرکزی کرمانشاه از طریق طرح مولدسازی دولت برای تکمیل آنها خبر داد.

حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه‌های مهم استان کرمانشاه که در حال پیگیری و تکمیل هستند، اظهار کرد: به منظور ساماندهی ۶ کیلومتر باقی مانده از رودخانه آبشوران هماهنگی بین شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری در حال انجام است تا با برقراری تفاهم لازم این طرح به سرانجام برسد.

وی در ادامه به سامانه گرمسیری تاکید کرد و افزود: این سامانه یکی از مهمترین پروژه‌های غرب کشور بوده که تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال گذشته تحت عنوان مهار آب‌های مرزی در قالب اسناد خزانه اسلامی در نظر گرفته شد و پس از تکمیل این طرح موضوع سامانه سردسیری نیز دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه خودروسازی شهرستان صحنه نیز که در سفر مقام معظم رهبری مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شده بود که سالانه ۱۰۰ هزار خودرو تولید داشته باشد هم اکنون ۴۰ تا ۵۰ هزار خودرو در سال را تولید و ارائه به بازار دارد اما برای افزایش تولیدات نیازمند نقدینگی بیشتر است.

نوروزی خاطر نشان کرد: پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه از دیگر پروژه‌های مورد تاکید در سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه بود که تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار بر این بود که تا پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه اعتبارات مورد نیاز آن از بودجه استانی تأمین شود و پس از آن بودجه مورد نیاز توسط وزارتخانه ذی‌ربط تأمین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه وضعیت مطلوبی مشاهده نمی‌شود، عنوان کرد: برای رفع کمبود اعتبار کتابخانه مرکزی به عنوان یک دغدغه مهم استان مقرر شده که ۲ پروژه کتابخانه مرکزی و راه آهن کرمانشاه به خسروی از منابع مولد سازی اموال مازاد دولت تأمین اعتبار شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1294709

مهمترین اخبار ایران و جهان: