نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 09:01

بیش از 1000 نفر در استان بوشهر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر به یک هزار و ۵۸۳ نفر در این استان ماهانه ۱۱ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، محمدجواد بازدرهوا سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از جمعیت یک میلیون و ۳۱۹ هزار نفری این استان، یک میلیون و ۲۰ هزار نفر معادل ۷۸ درصد زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به ۹۵۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی افزود: براساس آمارها، از این شمار بیمه شده ۳۴۸ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۵۹۵ هزار نفر نیز بیمه شده تبعی هستند.
 
این مقام مسؤول شمار مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان بوشهر را ۴۸ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: ماهانه ۳۴۸ میلیارد تومان به‌عنوان حقوق و مستمری، ۱۱میلیارد تومان بیمه بیکاری، ۱۱ میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت و ۴۰ میلیارد تومان هزینه درمان در استان پرداخت می‌شود.
 
بازدرهوا کل پرداختی تعهدات سال گذشته تامین اجتماعی استان بوشهر را ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان دانست و بیان داشت: از این میزان پرداختی ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان مستمری و مابقی نیز بابت بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده است.
 
محمدجواد بازدرهوا، کل تعهدات پرداختی بابت هزینه درمان را یک هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و اضافه داشت: در سه ماه نخست امسال یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان بابت ۳۱ میلیارد تومان بیمه بیکاری، یک هزار میلیارد تومان بابت تعهدات بلند مدت و ۲۸ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده است که نسبت به ۵۱۰ میلیارد تومان مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر به یک هزار و ۵۸۳ نفر در این استان ماهانه ۱۱ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.
 
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357753

مهمترین اخبار ایران و جهان: