نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 13:35

کارکردهای مساجد باید در زمینه فرهنگی هنری احیا شود

رشت- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: مسجد خواستگاه هنر است و باید کارکردهای آن در زمینه فرهنگی هنری احیا شود تا نسلی مؤمن و متعهد به هنر اسلامی تربیت شود.

حجت الاسلام رضا حاجتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پرورش و تربیت هنرمند متعهد انقلابی و مسجدی رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، اظهار کرد: مسجد خواستگاه هنر است و باید کارکردهای آن در زمینه فرهنگی و هنری احیا شود تا نسلی مؤمن و متعهد به هنر اسلامی و انقلابی تربیت شود.

وی افزود: در این راستا با همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و در تعامل با هنرمندان سینما و تئاتر، برگزاری کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» طراحی شد تا ماهیت کانون‌های مساجد در تربیت نیروی فرهنگی و هنری مسجدی محقق شود.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه «مدرسه تئاتر شبستان» تنها در ۶ استان کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: گیلان میزبان نخستین دوره برگزاری این کارگاه آموزشی است که با استقبال بالغ بر ۸۰ عضو هنرمند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان همراه بود.

وی از برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی به منظور ارتقا توانمندی اعضای کانون‌های مساجد گیلان خبر داد و گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان در راستای تحقق رسالت خود در آموزش و ارتقا توانمندی اعضای کانون، تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد منعقد کرده که طی سال جاری اجرا خواهند شد.

گفتنی است؛ کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» عصر جمعه، دوم تیر به کار خود در استان گیلان پایان می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303597

مهمترین اخبار ایران و جهان: