نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 18:11

آب سد چم شیر سالم است/کهگیلویه و بویراحمد نگین زاگرس

یاسوج- رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: ارزیابی‌ها و آزمایش های مختلفی به صورت ماهانه از هشت نقطه ی آب سد چم شیر انجام گرفت و نتیجه آزمایش ها سلامت آب این سد را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در یاسوج افزود: تاکنون عمق این دریاچه به ۹٠ متر رسید و اگر دریچه سد بسته شود عمق آن به بیش از ۱۳٠ متر خواهد رسید که بعد از آبگیری و افتتاح نیز آب سد به صورت مداوم ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه سد چم شیر از طرح‌های بزرگ کشور است که با طول ۲۴ کیلومتر دو و سه دهم میلیارد متر مکعب آب را ذخیره می‌کند، گفت: از زمان ساخت این سد تاکنون مسائل متعدی توسط سمن‌ها و برخی افراد در خصوص مشکلات احتمالی کیفیت آب مطرح شد و با رسی ها مشخص شد که آب پشت سد از لحاظ کیفیت وضعیت مناسبی دارد.

سلاجقه با اشاره به توجه بیشتر به حوزه محیط بانی اظهار داشت: در دو سال اخیر تجهیزات مناسبی در اختیار محیط بانان قرار داده شد و اعتبارات سال جاری محیط زیست افزایش دو برابری داشته است.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری نگین زاگرس است و تلاش می‌کنیم که برای مهار آتش سوزی‌ها از ظرفیت‌های پرنده‌ای و دانش بنیان و پهبادی استفاده شود.

سلاجقه ایجاد سکوی پد هلیکوپتر را یکی از راهکارهایی دانست که می‌تواند برای مهار آتش سوزی در مناطق سخت گذر نقش چشمگیری ایفا کند و باید مناطق بکر استان حفظ شود.

سلاجقه با بیان اینکه در مسیر سد چم شیر محل دفن زباله گچساران مشاهده شد، گفت: این امر بسیار نگران کننده است چرا که در مسیر آب سد چم شیر قرار دارد و شهرداری‌های یاسوج، گچساران و سایر شهرستان‌ها مکلف اند که هرچه سریع‌تر به فکر سلامت مردم باشند در غیر این صورت از ظرفیت قانونی در دولت و خارج از دولت استفاده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366714

مهمترین اخبار ایران و جهان: