نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 18:34

افزایش ناپایداری‌های جوی در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: از بعدازظهر فردا با عبور امواج از روی منطقه، شاهد افزایش ناپایداری‌ها در استان خواهیم بود که با ابری شدن آسمان و وزش بادهای نسبتا شدید همراه خواهد بود.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان استان صاف خواهد بود، اظهار کرد: این وضعیت جوی با افزایش ابر، وزش باد و غبارآلودگی رقیق همراه خواهد شد. 

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: از بعد از ظهر فردا با عبور امواج از روی منطقه، شاهد افزایش ناپایداری‌ها در استان خواهیم بود که با ابری شدن آسمان و وزش بادهای نسبتا شدید همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، انتظار می‌رود که در برخی مناطق (به‌ویژه در غرب استان) رگبار باران و رعدوبرق هم روی خواهد داد.

رحمن‌نیا با اشاره به اینکه رخداد تگرگ و جاری شدن سیلاب نیز دور از انتظار نخواهد بود، ادامه داد: این امواج تا روز دوشنبه در منطقه مستقر خواهند بود ولی پیش‌بینی می‌شود که بخش عمده فعالیت آن طی روز شنبه باشد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: دمای هوا طی روزهای آینده نوسانات قابل‌توجهی نداشته و هوای نسبتا گرمی در استان مستقر خواهد بود.

وی افزود: داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان در 24 ساعت گذشته بیانگر آن است که خیرآباد با 14.2 و زرین‌رود با 37.8 درجه سلسیوس به‌ترتیب، خنک‌ترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بوده‌اند.

رحمن‌نیا افزود: زنجان با نوسان دمایی بین ۱۴.۷ و ۳۳.۷ طی روز و شب گذشته، سومین مرکز استان خنک کشور بوده است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1413514

مهمترین اخبار ایران و جهان: