نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 17:13

بازچرخانی پساب برای تامین آب مورد نیاز بخش صنعت اردبیل

اردبیل-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: به منظور تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت، فضای سبز و کشاورزی بازچرخابی پساب‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نعمت‌سلطانی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاهش بارش‌ها و منابع آبی، خشکسالی و فرونشست‌ها از مشکلات جدی در تأمین آب مورد نیاز بخش‌های مختلف است، اظهار کرد: به منظور تأمین بخشی از آب مورد نیاز صنعت، فضای سبز و کشاورزی بازچرخابی پساب‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جایی که پساب وجود دارد هیچ صنعتی امکان استفاده از سایر منابع آب آشامیدنی را ندارد، گفت: عدم استفاده از پساب‌ها و بازچرخانی آن سبب آلودگی محیط زیست و سفره‌های آب زیرزمینی در بلندمدت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل جلوگیری از آلوده شدن آب‌های زیرزمینی ناشی از ورود فاضلاب به لایه‌های زمین در درازمدت را از دیگر مسائل اهمیت اجرای طرح فاضلاب در شهرها برشمرد و افزود: همچنین با اجرا و بهره‌‎برداری از طرح‌های فاضلاب رشد اقتصادی ناشی از افزایش سلامت، بهداشت و بهره‌‎وری استفاده از آب را نیز به همراه دارد و ثمرات زیادی را برای مردم خواهد داشت.

نعمت سلطانی ادامه داد: حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن، حفظ محیط شهری و جلوگیری از آلودگی جوی‌ها و سطح معابر، افزایش ارتقای بهداشت عمومی شهروندان و تبع آن کاهش هزینه‌های درمان و استفاده مجدد و چندباره از آب و بازگردان آب مصرفی به چرخه تولید از مزایای اجرای طرح‌های فاضلاب خواهد بود.

وی با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای طراحی شبکه‌های جمع‎آوری فاضلاب وجود دارد که شایع‌ترین آن روش مجزا و روش مختلط است، گفت: در خصوص تصفیه فاضلاب نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که در استان اردبیل از روش لاگون هوادهی در شهرهای اردبیل، پارس آباد، کوثر و نیر استفاده شده و در تعدادی از روستاهای شهرستان نیر به صورت روش لجن فعال انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423558

مهمترین اخبار ایران و جهان: