نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 20:13

افزایش ۳ درصدی اهدای خون در آملی‌ها در سال جاری

رئیس پایگاه انتقال خون آمل با اشاره به افزایش ۳ درصدی خون‌دهی اهداکنندگان خون در سال‌جاری، احتیاج خون را در هر شرایطی نیاز اساسی مطرح کرد.

بهزاد نورمحمدی در حاشیه اهدای خون جمعی از خبرنگاران آمل به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار و ۸۰۰ جهت اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر شرایط اهدا را داشتند، اظهار کرد: با این تعداد از اهدا استقبال اهداکنندگان خیلی خوب و رضایت‌بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط این پایگاه و معین بودن آن در هر شرایطی اهدای خون نیاز است و هر روز برای مصرف به همه نوع گروه‌های خونی احتیاج داریم، تصریح کرد: همچنین این پایگاه تأمین‌کننده تقاضای خون شهرهای همجوار است پس نیاز به حضور هر روزه اهداکنندگان خون می‌باشد.

نورمحمدی ذخیره خون در بانک خون این شهرستان را مناسب و به رنگ سبز عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون تمام تجهیزات در این پایگاه تکمیل است؛ اگرچه انتقال خون یک ارگان حیاتی است و نیاز به به روزرسانی تجهیزات دارد.

رئیس پایگاه انتقال خون آمل با بیان اینکه تیم سیار پایگاه نیز هفته‌ای یک‌بار با مراجعه به شهرهای همجوار و روستاهای آمل اقدام به خون‌گیری اهداکنندگان می‌کند، افزود: علاوه بر این ذخیره‌سازی انواع گروه‌های خونی، پلاسمای خون نیز ذخیره شده و این پلاسما از فرآورده‌های خون به دست آمده است و اکنون در سردخانه قرار گرفته و در صورت نیاز از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه آمل امسال سه درصد نسبت به سال گذشته در جهت خون‌گیری افزایش داشته است، گفت: در طرح اهدای نذر خون از ابتدای ماه محرم تاکنون از ۸۷۰ نفر مراجعه‌کننده شرایط اهدای خون، ۸۰۰ نفر به این پایگاه خون اهدا کردند که هر واحد خون ۴۵۰ سیسیل محاسبه می‌شود.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434614

مهمترین اخبار ایران و جهان: