نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 15:08

رهایی قاتل سقزی از قصاص به حرمت امام رضا(ع)

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در قالب پویش «به احترام امام رضا(ع) می‌بخشم » و در ماه مبارک رمضان و با تلاش سفیران صلح شهرستان سقز ، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش بین طرفین پرونده شد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در قالب پویش «به احترام امام رضا(ع) می‌بخشم» و در ماه مبارک رمضان و با تلاش سفیران صلح شهرستان سقز، یک فقره پرونده قتل عمد با اخذ رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش بین طرفین پرونده شد. 

وی گفت: در سال 1398 و در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان سقز پرونده با شکایت اولیای دم در دادگستری سقز تشکیل شد.

وی افزود: پس از طی چهار سال و برگزاری چندین جلسه صلح و سازش توسط معتمدین، ریش سفیدان و سفیران صلح شهرستان سقز و با تلاش‌ها و پیگیری مجموعه دادگستری سقز در نهایت خانواده محکوم علیه موفق به اخذ رضایت کتبی از اولیاءدم شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اذعان کرد: با آزادی این زندانی، نخستین پرونده قتل عمد در سال جدید در ماه مبارک رمضان منجر به رضایت و صلح و سازش شد.

حسینی بر حمایت دستگاه قضایی از نهادهای صلح و سازش در استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی، مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق اهداف این دستگاه است که یکی از بسترهای مهم آن تقویت نهاد سازش و نقش آفرینی صلح یاران در اصلاح ذات البین است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1129614

مهمترین اخبار ایران و جهان: