نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 20:06

ضرورت اجرای طرح‌های نوین فرهنگی برای مقابله با موادمخدر

ساری- معاون استاندار مازندران با بیان اینکه نیمی از زندانیان استان به خاطر موادمخدر زندانی هستند، از اجرای طرح‌های نوین فرهنگی با مشارکت خیران در حوزه موادمخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی عصر یکشنبه در جمع تشکل‌های مردمی فعال در حوزه اعتیاد مازندران گفت: مواد مخدر بزرگ‌ترین معضل و چالش حوزه اجتماعی است.

وی، بر ضرورت توجه به رویکرد فرهنگی در حوزه مواد مخدر تاکید کرد و یادآور شد: اعتیاد موجب بروز و گسترش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز تصعیف امنیت ملی است.

سلگی با بیان اینکه بدون مشارکت سازمان‌های مردم نهاد موفقیت در مبارزه با معضل اعتیاد امکان پذیر نیست، اظهار کرد: همراهی مردمی با سیاست‌های کنترلی دولت در مبارزه با مواد مخدر سیاست محوری است.

سلگی با اشاره به انهدام ۵۶ باند مواد مخدر طی سال گذشته در مازندران ادامه داد: در این مدت ۱۱ هزار نفر از معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر در مازندران دستگیر شدند.

وی گفت: هم اکنون نیمی از زندانیان در مازندران به علت مواد مخدر در زندان هستند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به نقش مهم اعتیاد در واقعه طلاق بین خانواده‌های مازندرانی افزود: برابر بررسی‌های انجام شده، عامل ۶۵ درصد کودک آزاری در مازندران ناشی از اعتیاد است.

وی گفت: با مشارکت خیرین بزرگ‌ترین مرکز ترک اعتیاد شمال کشور در مازندران در دست احداث است.

معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: طرح‌های نوین فرهنگی در حوزه مواد مخدر با رویکرد مردمی در مازندران اجرایی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245314

مهمترین اخبار ایران و جهان: