نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 09:10

برنامه‌های متنوع ویژه سوم خرداد در استان بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برنامه‌های متنوع ویژه گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح چهارشنبه در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در بوشهر اظهار داشت: امسال به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و در راستای گرامیداشت شهدا و فداکاری‌های ایثارگران و رزمندگان، برنامه‌های ارزشمند و متنوعی در سطح استان بوشهر اجرایی و برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین طبق تأکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین، محور برنامه‌ها در استان در زمینه تبیین، معرفی و چرایی دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس برای نسل جوان و جامعه هدف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا برای مناسبت‌های نظیر سوم خرداد با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند وارد میدان شویم تا بتوانیم اثرگذار واقع شویم، افزود: در همین راستا هیچ اقدام و برنامه‌ای در رابطه با دفاع مقدس و شهدا بی اثر نیست ولی باید برنامه‌ها بر اساس نیاز روز جامعه تدوین و اجرایی شوند.

برگزاری یادواره شهدای استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: امروز دشمن در جنگ ترکیبی خودشان به فکر نفوذ بین نسل جوان جامعه است و ما با اجرای برنامه‌های فرهنگی عملیات خنثی کننده در مقابل نقشه‌های شوم دشمنان باید داشته باشیم و در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان باید کار جهادی انجام داد و تبیین فرهنگ ایثار و صبر و استقامت یکی از نیازهای اساسی جامعه کنونی است که باید در دستور کار تمامی مسئولین و دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ و آموزش استان بوشهر قرار گیرد.

پورات عنوان کرد: به مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی و گرامیداشت حماسه سوم خرداد، یادواره شهدای استان بوشهر در عملیات فتح المبین و بیت المقدس در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۴۷۰ شهید از استان بوشهر در عملیات بیت المقدس و فتح المبین به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر مراسم گرامیداشت شهدای دستگاه اداری خود را تدوین و برگزار می‌کنند.

برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام و گلزارهای شهدای سطح استان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، یادواره شهدا، مراسم تجلیل از فاتحان خرمشهر از جمله برنامه‌های سوم خرداد در سطح شهرستان‌ها خواهد بود.

پورات با تاکید بر اینکه از تمامی مسئولان استان و فرمانداری‌ها با برنامه‌ریزی منظم و همکاری لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم مختلف در سطح استان داشته باشند، اظهار کرد: همچنین فضای سازی محیطی از سوی ادارات، شهرداری‌ها و دیگر نهادهای فرهنگی و همچنین فضای جامعه باید باشکوه ویژه‌ای اجرایی شود تا حس این ایام ارزشمند به مردم منتقل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201558

مهمترین اخبار ایران و جهان: