نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 12:34

دانش‌آموزان مدارس عادی و دولتی مناطق محروم کشور جزء 40 نفر رتبه‌های برتر کنکور سراسری

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، طرح تغییر کنکور را گامی مثبت برای اجرای عدالت آموزشی و کمک به دانش آموزان مناطق محروم عنوان کرد.

به گزارش  خبرگزاری فارس از یاسوج، عباس سلطانیان در نشست هم اندیشی با روسا و معاونان آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، با اشاره به تحول‌خواهی و لزوم ایجاد تغییرات مثبت در قالب سند تحول بنیادین افزود: تغییر رویکردها باید به نفع آموزش بوده و جایگاه ما در آموزش سال جاری بصورت دقیق و هدفمند، مشخص باشد.

وی با بیان اینکه مدیران مجهز به علم روز و توسعه یافته مدارس، به طور حتم دانش آموزان توسعه یافته ای را تربیت خواهند کرد، گفت: مدیران باید بصیرت و باور کامل نسبت به طرح‌ها و برنامه‌ها داشته باشند همچنین ذی‌نفعانی که در اجرای برنامه به آنها کمک خواهند کرد را شناسایی و بستر لازم را برای اجرا فراهم کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴ نوع گروه مدیر در مواجه با مسائل مختلف در مدارس داریم افزود: مدیر اجتناب کننده مسئله، نظاره کننده بر مسئله، نحل کننده مسئله موجب ضربه زدن به ساختار آموزش و دستگاه مربوطه زده و تنها مدیران مسئله یاب موفق هستند.

سلطانیان با بیان اینکه مدیران مدارس وظیفه سنگینی در قبال اطلاع رسانی به موقع به معلمان،عوامل اجرایی مدرسه،دانش آموزان و والدین در خصوص اعلام مصوبات ،بخشنامه ها و طرح های جدید ابلاغ شده به استان،شهرستان و مناطق مربوطه را دارند گفت: اطلاع رسانی به موقع از سوالات جامعه هدف خود در مورد مسائل مختلف را کاسته و آمادگی لازم را در آنان به وجود می آورد.

وی با اشاره به اجرای طرح تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ،این طرح را گامی مثبت برای اجرای عدالت آموزشی و کمک به دانش آموزان مناطق محروم دانست و افزود:با اجرای این طرح امسال برای نخستین بار دانش آموزان مدارس عادی و دولتی بویژه مناطق محروم کشور جز 40 نفر رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته‌های مختلف شدند.

وی خواستار تشدید نظارت بالینی بر کار عوامل اجرایی مدارس،دادن کارنامه به مدیران مدارس برای افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت بخشی به آموزش،نظارت بر تقویم سالانه و اجرایی مدارس،تحلیل نتایج امتحانات نهایی ،حاکم شدن برنامه محوری در مدارس، نظارت بر کار مدیران مدارس،اشراف داشتن مدیران بر آئین نامه ها ، دستورالعمل ها، بخشنامه ها وقوانین آموزش و پرورش توسط روسا و معاونان آموزشی ادارات شهرستان ها و مناطق برای ارتقاء و کیفیت بخشی آموزش شد.

در این نشست همچنین برخی از روسا و معاونان آموزشی ادارات اموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در قالب گزارشی مهمترین مشکلات و چالش های پیش روی خود را مطرح و خواستار مرتفع نمودن آنها از سوی متولیان ستادی وزارت آموزش و پرورش شد.
کمبود فضاها،تجهیزات و امکانات آموزشی و آزمایشگاهی در مدارس و پژوهش سراها،نبود خوابگاه ومدارس شبانه روزی برای اسکان و تحصیل دانش آموزان روستایی و دورافتاده به ویژه در مناطق سردسیری برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان،نداشتن چارت برای سرگروههای آموزشی و کمبود اعتبار در حوزه آموزش متوسطه دیگر مطالب مطرح شده است.

همچنین نبود کمک هزینه ایاب و ذهاب و تحصیل برای دانش آموزان روستایی، نبود توازن رشته های تحصیلی به ویژه در مدارس غیرانتفاعی استان،نبود اعتبار کافی برای در نظر گرفتن مکان های لازم برای برگزاری امتحانات نهایی و تصحیح سوالات امتحانات نهایی و نیز نبود مدارس نمونه دولتی و سمپاد در برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین مشکلات مطرح شده توسط مدیران و معاونان آموزشی ادارات شهرستانها و مناطق استان بود که در این جلسه مطرح کردند و خواستار مرتفع شدن آنها شدند.

پایان پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551114

مهمترین اخبار ایران و جهان: