نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 12:13

دیدار سفیر ایران با اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قرقیزستان

در دیدار سفیر ایران در بیشکک با اسقف اعظم کلیسای ارتدکس این کشور بر گسترش صلح و دفاع از ستمدیدگان و همکاری در امور خیریه تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «غلامحسین یادگاری» سفیر ایران در قرقیزستان با «سرگی زاگربلنی» اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس این کشور دیدار کرد. 

در این دیدار طرفین بر نقش ادیان ابراهیمی و الهی برای گسترش صلح و دفاع از ستمدیدگان تاکید کرده و آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها ابراز داشتند. 

دو طرف همچنین در مورد شرایط کلی همکاری بین ادیان برای ترویج صلح در سطح جهانی بحث و تبادل نظر کردند. 

یادگاری با یادآوری این موضوع که اقلیت‌های دینی در ایران آزادی کامل برای امور مذهبی خود دارند، اعلام داشت: طبق قانون اساسی این کشور و علیرغم اینکه اقلیت‌های دینی از نظر جمعیتی به حد نصاب لازم برای برخورداری حضور نماینده در مجلس نمی‌رسند، اما 5 کرسی مجلس شورای اسلامی‌به آنها اختصاص داده شده و در قانونگذاری نقش دارند. 

وی با اشاره به جنایات صورت گرفته در غزه و بمباران مساجد و کلیساها و حتی بیمارستان توسط رژیم صهیونیستی، گفت: جهانیان بیش از گذشته به چهره واقعی این رژیم  پی برده‌اند. 

زاگربلانی نیز به نوبه خود نقش ایران را در منطقه مهم می‌داند و اقدامات طرف ایرانی را حفظ حقوق مردم فلسطین می‌داند. 

اسقف اعظم کلیسای ارتدکس قرقیزستان به ارسال کمک‌های بشردوستانه از کلیسا به قربانیان نوار غزه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: وظیفه همه ادیان الهی است که مردم را با خدا و ارزش‌های الهی آشنا کنند تا از گسترش کفر و الحاد در زمین جلوگیری کنند. 

زاگربالانی همچنین آمادگی کلیسا را برای گفت‌وگو با طرف ایرانی در حوزه دینی و همکاری در امور خیریه اعلام کرد. 

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592158

مهمترین اخبار ایران و جهان: