نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 16:25

سخنگوی دولت در جمع دانشجویان: 500 پروژه درمانی طی این دو سال تکمیل شده است

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در جمع دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: 500 پروژه درمانی طی این دو سال تکمیل شده که بیش از 100 طرح آن ناظر بر مناطق محروم و کم‌برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با عنوان (پاسخگو در برابر جمهور) و با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در این دانشگاه آغاز شد.

سخنگوی دولت در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: دولت سعی کرد در حوزه زیرساختی، در حوزه بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری هایش را مضاعف کند. 

وی افزود: با توجه مضاعف به پروژ‌ه‌ها و طرح‌های بهداشتی و درمانی در طول 2 سال و چندماهی که از دولت سیزدهم گذشته است، حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های فعال کشور افزوده شده است.  

بهادری جهرمی اظهار کرد: با نهضت تکمیل طرح‌های نیمه تمامی که اتفاق افتاد، با تجهیز و نوسازی مراکز حدود 10 درصد از تخت‌های بیمارستانی موجود در کشورمان در حدود این 2 سال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تخت های PICU در طول این دوسال تعداد آن از حدود 500 هزار تخت بیشتر و دو برابر شده است، عنوان کرد: در حوزه تجهیز و توسعه طرح‌های درمانی حدود 500 پروژه درمانی طی این دو سال تکمیل شده که بیش از 100 طرح ناظر بر مناطق محروم بوده است، همچنین بیش از ۲ هزار طرح در حوزه پروژه های بهداشتی تکمیل و بهره برداری شدند.

سخنگوی دولت گفت: در حوزه مناطق محروم، توزیع پزشکان، دندان‌پزشکان، متخصصان و داروسازان نسبت به گذشته 10 درصد افزایش پیدا کرده است. 53 مرکز دندان‌پزشکی در مناطق کمتر توسعه یافته، در این 2 سال بهره‌برداری شده است. 

در حال تکمیل.....

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601458

مهمترین اخبار ایران و جهان: