نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 16:09

مسئله غزه نباید در جهان به فراموشی سپرده شود

امام جمعه موقت بخش شیبکوه گفت: مسئله غزه نباید در جهان به فراموشی سپرده شود و مردم دنیا همواره باید از مردم مظلوم و بی دفاع غزه حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت الاسلام عبدالله کشمیری امام جمعه موقت بخش شیبکوه ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آیاتی از سوره توحید، اظهارداشت: برخی از اهل کتاب و مشرکان، از پیامبر خواستند که خدایت را برای ما معرفی کن؛این سوره که به منزله شناسنامه خداوند است،نازل شد و خداوند را از داشتن پدر و مادر یا فرزند و همسر و یا شبیه و شریک،پاک و منزه دانست.

وی افزود: این سوره شامل خالص ترین عقاید توحیدی است که از این رو سوره توحید و اخلاص نام گرفته است.

امام جمعه موقت بخش شیبکوه در فضیلت این سوره به بیان روایاتی پرداخت و بیان داشت: در هر شبانه روز،لااقل یکبار این سوره را در نمازهای خود بخوانید و پس از آن بگویید:«کذلک الله ربی،پروردگار من چنین است.»

به گفته روایات،این سوره در اهمیّت،به منزله یک سوم قرآن است.یک بار تلاوت آن،برابر تلاوت یک سوم قرآن و دوبار تلاوت آن،معادل دو سوم و سه بار تلاوت آن برابر تلاوت کل قرآن است.

امام جمعه موقت بخش شیبکوه ضمن گرامیداشت دهم آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس و روز مجلس، افزود: مدرس ابرمردی بی همتا در تاریخ انقلاب اسلامی است که بیرق مبارزه را در تنگناهای زمانه و دوران سیاه طاغوت تنها به دوش کشید و شجاعت تحسین برانگیزش بداندیشان، طاغوتیان و زمامداران خودسر را درمانده کرد و بیگانگان را به حقارت واداشت.

وی با اشاره به سالروز 19 آذر مصادف با تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال 1363، اشاره کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاترین و تأثیرگذارترین نهاد در عرصه سیاست‌گذاری فرهنگی و علمی کشور است.

حجت الاسلام کشمیری با اشاره به موضوع غزه اظهار کرد: مسئله غزه نباید در جهان به فراموشی سپرده شود و مردم دنیا همواره باید از مردم مظلوم و بی دفاع غزه حمایت کنند.

وی به سالروز شهادت آیت الله دستغیب اشاره کرد و گفت: 20 آذر 1360 در راه عزیمت به محل نماز جمعه شیراز به دست منافقین شهید شد، شهید محراب آیت الله دستغیب با آثاری که در زمینه حفظ و ادامه انقلاب اسلامی داشت شخصیتی ملی به شمار می‌رود.

پایان پیام/۸۸۰۲۸

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598014

مهمترین اخبار ایران و جهان: