نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 11:07

بارگیری ۷۳۳ هزارتن کالا در راه‌آهن شمال۲ طی ۷ ماه

به گفته مدیرکل راه‌آهن شمال٢، در هفت ماه نخست سال جاری ۷۳۳ هزار و ۳۵۸ تن کالا از گیلان بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۶ درصدی مواجه بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال٢ پیش از ظهر امروز در گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه بارگیری کالا در راه‌آهن استان دارای وضعیت بسیار خوبی است، اظهار کرد: بر اساس آمار و در هفت ماه نخست سال جاری  ۷۳۳ هزار و ۳۵۸ تن کالا از گیلان بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش۱۶ درصدی مواجه بودیم. 

وی از تخلیه بیش از ۷۰۰ هزار تنی کالا از راه‌آهن گیلان خبر داد و گفت: در سال جاری  ۷۱۳ هزار و ۶۳۶ تن کالا نیز از راه آهن گیلان تخلیه شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶۷۸ هزار و ۵۴۹ تن بود پنج درصد افزایش یافته است. 

مدیرکل راه‌آهن شمال٢ با اشاره به افزایش چهار درصدی تخلیه و بارگیری کالا در راه‌آهن شمال٢ بیان کرد: در هفت ماه نخست امسال میزان بارگیری و تخلیه بار در راه آهن گیلان یک‌میلیون و ۴۴۶ هزار و ۹۹۴ تن کالا بوده و همین آمار در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۲۳ تن کالا بوده است.

ولدی با تاکید بر لزوم توجه به ارائه خدمات رفاهی مناسب به مسافران در راه‌آهن شمال۲ افزود: در این مدت، ۳۵۸ هزار و ۹۳۱ نفر نیز جابجایی مسافر ثبت شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570114

مهمترین اخبار ایران و جهان: