نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 14:16

قوه قضاییه برای ایجاد عدالت به اقتدار و اعتماد نیاز دارد

امام جمعه نایین گفت: قوه قضاییه برای ایجاد عدالت و آرامش به واسطه احقاق حق در جامعه به قدرت، اقتدار و اعتماد نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه شهید آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش، اظهار کرد: بسیاری از مناسبت‌های برجسته تقویم اسلامی شهادت بنیان است یعنی بر پایه فداکاری و کشته شدن در راه خدا نامگذاری شده‌اند و ما افتخار می‌کنیم که یکی از شهدای هفتم تیر، شهید حسینی از شهرستان نایین است و در جوار امامزاده یادبودش قرار دارد.

وی افزود: قوه قضاییه یک دستگاه صرفاً اداری نیست و در این قوه باید ایثار و گذشت از منافع و خواسته‌های شخصی وجود داشته باشد که این تکالیفی را متوجه این قوه می‌کند.

مطهرخو تصریح کرد: قوه قضاییه باید به دور از جنجال‌های سیاسی و حزبی و انتقاد‌های بدخواهانه به مهم‌ترین هدف و وظیفه در این قوه بپردازد و آن ایجاد و پیاده کردن عدالت است.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: در این قوه باید طوری برخورد شود که آن مظلومی که به دنبال احقاق حقش است به راحتی و بدون ارعاب از صاحبان زر و زور و تزویر به حقش برسد و چهره زیبای عدالت علوی را ببیند.

وی با بیان اینکه برپایی عدالت فراگیر، امیدوارکننده و عدالتی که همه در برابر آن یکسان هستند وظیفه قوه قضاییه است، گفت: این قوه برای ایجاد عدالت و ایجاد آرامش به واسطه احقاق حق در جامعه به دو عامل اصلی قدرت و اقتدار و اعتماد نیاز دارد.

مطهرخو ادامه داد: این قوه با به‌کارگیری نیروهای مؤمن، شایسته، دست‌پاک، کاردان، باتجربه و بلندنظر می‌تواند به قدرت و اقتدار دست پیدا کند و اعتماد مردم را با ایجاد عدالت بدست آورد.

خطیب نماز جمعه نایین تصریح کرد: وقتی مردم ببینند که قوه قضاییه به قول خودش عمل می‌کند و عدالت را سرلوحه کارش قرار داده و جناح‌های سیاسی و پول و شهرت برایش فرقی ندارد، به آن اعتماد می‌کنند که این وظیفه اول و مهم قوه قضاییه است.

وی با اشاره به حمله پلیس آلبانی به لانه شیاطین منافقین در ۳۰ خرداد امسال، گفت: سازمان جهنمی منافقین با سابقه ترور هزاران فرد بی‌گناه ایرانی و عراقی و سازماندهی اغتشاشات در کشور ایران بعد از اخراج از عراق به کشور آلبانی رفته و این اقدام مهم دقیقاً در سالروز اعلام رسمی آغاز حمله مسلحانه منافقان علیه نظام اسلامی در سال ۶۰ بود.

مطهرخو بیان کرد: در این اردوگاه بیش از سه هزار نفر وجود داشتند که اکثرا سن‌شان بالای ۶۰ سال است و این‌ها به شکل شبانه‌روزی با صدها دستگاه یارانه و با جعل هزاران اکانت دروغین اقدام به جعل خبر و گزارش و کامنت‌گذاری در فضای مجازی می‌کردند که به این کارها تروریسم می‌گویند.

امام جمعه نایین افزود: بعد از اینکه دستگاه‌های منافقین توسط پلیس آلبانی ضبط و دسترسی‌های آن‌ها محدود شد تعداد بارگذاری اخبار جعلی دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران ۴۹ درصد کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این اتفاق محصول قدرت بازدارندگی بالای نظام اسلامی و اقتدار دیپلماسی مقاومت است، گفت: پیروزی‌های بزرگ ایران در میدان و عرصه دیپلماسی بیش از هر چیز مرهون بصیرت ملت ایران و هدایت‌های امام جامعه اسلامی و هماهنگی قوای سه‌گانه و اقتدار بی‌نظیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

مطهرخو با اشاره به اینکه دشمنان این ملت که تا هشت ماه قبل با هم عکس یادگاری می‌گرفتند امروز مجبور شدند قدرت ملی و عظمت ایران قوی را بپذیرند، عنوان کرد: درس مهمتر این اتفاق برای عناصر خود فروخته‌ای است که از قطار انقلاب پیاده شده و گاهی مقابل مردم و رهبری ایستاده‌اند هرچند که با سوابق انقلابی باشند.

خطیب نماز جمعه نایین خاطرنشان کرد: سال انتخابات شده است و مخالفان آرمان امام و انقلاب از لانه‌های ترس خودشان سر بیرون کرده‌اند و با سخنرانی و نشست علیه نظام و رهبری صحبت می‌کنند که باید به آن‌ها بگوییم از این اتفاق عبرت بگیرید.

وی اضافه کرد: به این‌ها باید گفت که سخن و وصیت جاودانه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را به یاد بیاورید که گفت ولله قسم هر کس به سوی این نظام تیری پرتال کرد، آواره شد و ولله یکی از شئونات عاقبت بخیری نسبت شما با نظام جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب است.

مطهرخو در پایان ضمن تشکر فراوان از زحمات شهرداری و شورای شهر، بیان کرد: از مسؤولان شهرداری خواستارم که در نماز جمعه و اجتماعات مردم بیشتر شرکت کنند و با برپایی میز دائم پاسخگویی در کنار نماز جمعه مدام با مردم در ارتباط بوده و خدمات خود را اعلام و شفاف‌سازی کنند.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303758

مهمترین اخبار ایران و جهان: