نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 14:02

۵۵۰۰ طرح راهبری شغلی در کمیته امداد استان بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر- مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای پنج هزار و ۵۹۰ طرح راهبری شغلی در زمینه‌های مختلف در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این نهاد توانمندسازی مددجویان را با محوریت ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار دنبال می‌کند، گفت: امسال پنج هزار ۵۹۰ از طرح‌های اشتغال کمیته امداد طرح راهبری شغلی در زمینه‌های مختلف از جمله دام پروری، پرورش طیور، صنایع دستی، فرش و گلیم، تولید پوشاک، کشاورزی، زنبورداری و … اجرا می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: برای این تعداد طرح ۵۸۲ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های راهبری شغلی توجه ویژه‌ای به خرید تضمینی محصولات و ایجاد اشتغال پایدار دارد، گفت: در این طرح‌ها از ظرفیت کار آفرینان حرفه‌ای و کسب و کارهایی که می‌توانند راهبری شغلی مددجویان کمیته امداد را عهده دار شوند، استفاده می‌شود.

روشن خاطرنشان کرد: در طرح راهبران شغلی، فردی که از او بنام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی در حال فعالیت است که پس از تأیید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.

وی افزود: کارآفرینان موفق با ارائه آموزش‌های کاربردی اولیه و لازم به مددجویان و همچنین تأمین مواد اولیه برای ایشان، محصول با برند و نظارت راهبر تولید و در نهایت توسط وی به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از کارآفرینان و صاحبان مشاغل و ایده‌های نو دعوت کرد، در صورتی که طرح‌های تضمین‌شده بازار کار دارند به کمیته امداد مراجعه نمایند تا پس از تأیید طرح‌ها، نسبت به معرفی آن‌ها به مددجویان به‌عنوان رهبر شغلی اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292658

مهمترین اخبار ایران و جهان: