نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 10:34

جشن ازدواج آسان بیش از ۱۰۰ زوج جوان در استان بوشهر برگزار شد

گناوه - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: از ابتدای دهه امامت و ولایت تا کنون بیش از ۱۰۰ زوج جوان از سراسر استان بوشهر زندگی مشترک خود را در قالب ازدواج آسان آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه زنگنه نژاد یکشنبه شب در جشن ازدواج آسان ۲۰ زوج در شهرستان گناوه در قالی برنامه‌های جشن وصال با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: در دهه امامت و ولایت با برنامه ریزی ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر جشن ازدواج آسان و واگذاری زمین در قالب قانون جوانی جمعیت اجرایی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: خدا را شاکریم که در چهارمین شب در این برنامه در شهرستان گناوه جشن وصال ۲۰ زوج جوان برنامه ریزی و تدارک دیده شده است.

وی گفت: از ابتدای دهه امامت و ولایت امسال تا کنون که چهارمین شب این دهه مبارک است، بیش از ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان‌های مختلف از سراسر استان بوشهر زندگی مشترک خود را در قالب ازدواج آسان آغاز کردند.

وی بیان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و آیات الهی، بهترین خیر و کارهای نیک برای هر جامعه و امتی ازدواج، تشکیل خانواده و ازدیاد نسل است.

جشن ازدواج آسان بیش از ۱۰۰ زوج جوان در استان بوشهر برگزار شد

وی بیان کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز نسبت به امر مهم ازدواج به خصوص ازدواج بهنگام جوانان و تشکیل خانواده جوان و رسیدن به جامعه‌ای جوان و پویا و تأکیدهای فراوان شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دولت به واسطه آنکه در جمهوری اسلامی گار گزار و خدمت گذار مردم است یکی از مسائل تسهیل در فرایندهایی که می‌تواند با واسطه گری مسیر این فرآیندها را تسهیل و تسریع کند که یکی از جمله این فرایند ها، ازدواج آسان است.

وی گفت: گفتمان ازدواج آسان و فراهم کردن شرایط و بستر مناسب که با کمترین هزینه زوج‌ها زندگی خودشان را آغاز کنند و حمایت از جامعه جوان از اهم برنامه‌های دولت سیزدهم است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: ابتدای کار یک جوان ازدواج و تشکیل خانواده و اشتغال و مسکن است که در دولت آیت الله رئیسی این موضوع در همه ابعاد پیگیری شده است.

وی با اشاره به واگذاری بیش از ۱۰۰۰ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت در سراسر استان در دهه امامت و ولایت گفت: این امر فرآیند نویدبخشی برای خانه دار شدن جوانان و خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است.

جشن ازدواج آسان بیش از ۱۰۰ زوج جوان در استان بوشهر برگزار شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه از بزرگترین موانع ازدواج مسائل فرهنگی است که باید در این زمینه تلاش کرد، گفت: در دوران کرونا علیرغم همه گری بیماری اما میزان ازدواج افزایش یافت و آن نیز به واسطه اینکه شرایط برای ازدواج آسان فراهم بود تا این امر به سادگی و بدون تجملات انجام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327214

مهمترین اخبار ایران و جهان: