نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 16:40

چند مددجوی تهرانی در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند؟

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۸۷ مددجو طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام شده‌اند که از این تعداد برای ۱۳۱۲ مددجو طرح تخصیص شده و مسکن آنها در مراحل مختلف عملیات اجرایی قرار دارد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت وگو با خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در حوزه تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان به جامعه هدف تحت حمایت در سال جاری، اظهار کرد: کمیته امداد استان تهران در ۱۰ ماهه امسال نسبت به ارائه ۱۲۵۰ مورد خدمات عمرانی شامل کمک به احداث و تکمیل مسکن و کمک به خرید و تعمیرات مسکن و لوله کشی گاز برای خانواده های تحت حمایت اقدام کرده است.

وی افزود: برای ارائه این تعداد خدمات عمرانی در این مدت زمان بالغ بر ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که از این مبلغ ۳۲ میلیارد تومان به صورت بلاعوض و مابقی به صورت معوض پرداخت شده است.

پرپنچی خاطرنشان کرد:هزینه‌های انجام‌ شده برای این تعداد خدمات عمرانی از محل اعتبارات دولتی، صدقات و وام قرض‌الحسنه بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۰ واحد مسکن مددجویی در اخترآباد از توابع شهرستان ملارد و فیلستان از توابع شهرستان پاکدشت در دست احداث است، گفت: این پروژه ها تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری و به خانواده های تحت حمایت تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساخت حمام و سرویس بهداشتی، واگذاری انشعابات و لوله‌کشی گاز منازل مددجویان از دیگر خدمات کمیته امداد در حوزه مسکن است، عنوان کرد: همچنین در راستای انعقاد تفاهم نامه کمیته امداد با شرکت گاز، ۲۱ خانواده تحت حمایت از خدمات لوله کشی گاز برخوردار شدند.

پرپنچی با بیان اینکه ارائه خدمات عمرانی به مددجویان تحت حمایت با مشارکت خیران، فعالان عرصه صنعت ساختمان و مؤسسات دولتی و غیردولتی مرتبط با امر مسکن و همچنین نقش‌آفرینی ویژه خانواده‌های تحت حمایت امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: در صورت حمایت و تأمین زمین از سوی نهادهای مربوطه و نیکوکاران می‌توانیم نسبت به تأمین مسکن خانواده‌های تحت حمایت با مشارکت سپاه سیدالشهداء (ع) و بنیاد مسکن اقدام کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به برخورداری مددجویان تحت حمایت این نهاد از طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۸۷ مددجو طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام شده‌اند که از این تعداد برای ۱۳۱۲ مددجو طرح تخصیص شده و مسکن آنها در مراحل مختلف عملیات اجرایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه کمک به تأمین مسکن خانواده های تحت در قالب کمک بلاعوض، کمک های خیّران و آورده مددجو انجام می شود، عنوان کرد: اولویت ساخت مسکن برای مددجویان مستاجر و فاقد مسکن با استفاده از ظرفیت خیران و نهادها و سازمان های مربوطه در دستورکار این نهاد است و در صورت تأمین زمین می‌توانیم نسبت به تأمین مسکن خانواده‌های تحت حمایت اقدام کنیم و این امر از اولویت های این نهاد در راستای توانمندی جامعه هدف است.

پرپنچی ساخت مسکن برای مددجویان در تهران را با استان‌های دیگر را متفاوت و بسیار گران توصیف کرد و اظهارکرد: این مبلغ معمولا خارج از توان مالی مددجویان است اما با توجه به شرایط قیمت زمین و محرومیت مددجویان، برنامه ما متوقف نشده و به سمت راهکارهای جایگزین هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ابراز امیدواری کرد: با همکاری نهاد های انقلابی، سازمان های مربوطه و نیکوکاران بتوانیم نسبت به تأمین مسکن خانواده‌های تحت حمایت اقدامات لازم را اجرایی نماییم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660458

مهمترین اخبار ایران و جهان: