نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 16:39

دیدار سفیر ایران با معاون اول وزیر امور خارجه تاجیکستان

در دیدار سفیر ایران با معاون اول وزیر امور خارجه تاجیکستان وضعیت جاری حاکم بر روابط دو کشور در بخش‌های مختلف بررسی شد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علیرضا حقیقیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان امروز با «نصرالدین عصمت‌الله», معاون اول وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

در این دیدار همکاری‌ها و وضعیت جاری حاکم بر روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش های مختلف مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حقیقیان ضمن تبریک انتصاب ایشان به عنوان معاون اول وزیر خارجه، تحولات اخیر در مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف همکاری را مورد توجه قرار داد و افزود: در پرتو توجهات روسای جمهور دو کشور، روند همکاری ها و تعاملات همه جانبه بین ایران و تاجیکستان رو به گسترش بوده و تبادل هیات های عالی رتبه در جریان است.

معاون اول وزیر خارجه تاجیکستان نیز به نوبه خود، ضمن استقبال از توسعه همکاریها و تبادل هیات‌های عالی رتبه، بر آمادگی این کشور برای تداوم روند رو به رشد همکاری‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به سفرهای متقابل مقامات عالی رتبه دو کشور طی سالهای اخیر، تصریح نمود: این وضعیت  نشان دهنده سطح بالای مناسبات همه جانبه بین دو کشور دوست و برادر است.

در جریان این دیدار وضعیت کنونی و چشم انداز مناسبات دوجانبه و چند جانبه، همچنین همکاری در چارچوب سازمان‌های بین المللی بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669158

مهمترین اخبار ایران و جهان: