نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 15:55

خودکفایی، تصمیم جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه خودکفایی تصمیم جمهوری اسلامی است، گفت: این نظام تصمیم دارد، مستقل از قدرت‌های غاصب و زورگو و مستقل از اراده آنان کار خود را انجام دهد و عصبانیت آن‌ها مهم نیست، چنانکه شهید بهشتی فرموده‌اند که آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر و ما نیز می‌گوییم ما از حق خودمان استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با تبریک مبعث پیامبر اکرم(ص) و همچنین ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: نام‌گذاری 14 بهمن به نام روز فناوری فضایی با هدف عمل به تاکید قرآن، مبنی بر قوی بودن در مقابل دشمنان انجام شده است چرا که اگر ضعیف باشیم دشمن در صدد سلطه برمی‌آید.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان به پرتاب چند ماهواره با ماهواره‌بر ایرانی در چند روز گذشته اشاره و تصریح کرد: فناوری فضایی از جمله ابزارهای قدرت هستند که ماهواره ایرانی از طریق ماهواره‌بر ایرانی در ۷۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.
وی با تاکید بر لزوم توجه به عملکرد دشمن در قبال اقدامات انجام شده در کشور گفت: باید متوجه بود که هر جا دشمن از ما تعریف و تمجید کرد، حتما مشکلی وجود دارد و هر جا که دشمن از ما انتقاد می‌کند باید مطمئن باشیم که موفق هستیم و راه را درست انتخاب کرده‌ایم.
آیت‌الله خاتمی به محکومیت ایران توسط امریکا و سه کشور اروپایی برای پرتاب ماهواره ایرانی«ثریا» افزود: باید مطمئن بود که دشمن از پیشرفت کشور ما عصبانی است از این رو هوا و فضا و اطلاعات کشورمان به کشورهایی که پیشرفت تکنولوژی کشور ما را در رسیدن به پرتاب ماهواره را محکوم کردند اینچنین جواب داد که فضا یک ثروت خدادای است و کسی حق حاکمیت آن را ندارد و استفاده ایران نیز یک بهره‌مندی علمی است.
امام جمعه زنجان فناوری فضایی را جدید و عالی در سطح خود برای پیشرفت عنوان کرد و ادامه داد: فقط چند کشور در این فناوری صاحب تکنولوژی هستند و بسیاری از کشورها هنوز به آن نرسیده‌اند از این رو ورود ایران به این عرصه دشمنان را عصبانی کرده است.
وی با تاکید براینکه خودکفایی تصمیم جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: این نظام تصمیم دارد، مستقل از قدرت‌های غاصب و زورگو و مستقل از اراده آنان کار خود را انجام دهد و عصبانیت آن‌ها مهم نیست، چنان‌که شهید بهشتی فرموده‌اند که آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر و ما نیز می‌گوییم ما از حق خودمان استفاده می‌کنیم.
آیت‌الله خاتمی به به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: این انقلاب از آغاز تا امروز بی‌رحم نبوده منفعل و مردد عمل‌نکرده است و با همه مشکلات جمهوری اسلامی گام‌های استوارتری به جلو برمی‌دارد و امسال شاهد جهاد‌های بزرگ، افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز در ایران هستیم.
امام‌جمعه زنجان در ادامه با مرور عناوین انتخاب شده برای ایام دهه فجر گفت: 17 بهمن مبعث، عید بزرگ مسلمانان است، ضمن اینکه روز 22 بهمن به عنوان سالروز پیروزی انقلاب باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657958

مهمترین اخبار ایران و جهان: