نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 14:14

حضور ۱۸ کشور عضو کنوانسیون رامسر در همایش بین‌المللی تالاب‌ها

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی تالاب‌ها ۱۴ بهمن ماه در شهرستان رامسر گفت: بیش از ۱۷۰ کشور عضو این کنوانسیون هستند که همایش فوق با حضور 18 کشور جهان در رامسر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عطاالله کاویان امروز در جمع خبرنگاران،درباره برگزاری همایش تالاب‌ها اظهار کرد: این همایش ۱۴ بهمن ماه در شهرستان رامسر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:  این کنوانسیون قدیمی‌ترین و مهمترین کنوانسیون مربوط به تالاب‌ها است که در ایران و در رامسر برگزار می‌شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران خاطر نشان کرد: همه ساله این کنوانسیون در رامسر و کشورهای عضو برنامه‌ها و اقداماتی که برای تالاب‌ها دارند را در این همایش ارائه می‌دهند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۷۰ کشور عضو این کنوانسیون هستند، افزود: در کشور ما ۲۴ تالاب مهم داریم که در این کنوانسیون بین‌المللی ثبت شده که از این ۲۴ تالاب ثبت شده دو تالاب میانکاله و فریدونکنار ثبت این کنوانسیون هستند.

کاویان اضافه کرد: اهمیت این تالاب‌ها برای زمستان گذرانی پرندگان است در بحث حفاظت، اکولوژیک، کیفت آب ورودی به تالاب، عدم تعرض به حریم تالاب‌ها و حفظ حریم تالاب‌ها تاکید ویژه داریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی  از تالاب‌ها در حریم شهرهای استان نیز قرار دارد، حفاظت از این تالاب‌ها دارای اهمیت است، امسال شعار بین‌المللی این کنوانسین، حیات انسان و تالاب‌ها در هم آمیخته است.

مدیرکل محیط زیست مازندران ادامه داد: ۱۸ کشور عضو در این کنوانسیون حضور پیدا می‌کنند و مسائل و چالش‌های موجود بر سر احیاکنوانسیون را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652114

مهمترین اخبار ایران و جهان: