نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 04:59

نیروی هوایی اوکراین: حملات موشکی روسیه برنامه‌ریزی شده است

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین سه شنبه شب تاکید کرد که تشخیص زمان حملات موشکی روس‌ها دشوار است و آن‌ها با برنامه این حملات را انجام می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ادامه حملات موشکی روسیه به مناطق مختلف اوکراین، «یوری ایحنات»، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین سه شنبه شب به وقت تهران گفت که روسیه تنها چند روز برای آماده سازی یک حمله موشکی جدید زمان نیاز دارد.

به نوشته وبگاه «پراودا» این مقام نظامی اوکراین اظهار داشت: «فکر می‌کنم روس‌ها چند روز برای برنامه‌ریزی حملات موشکی زمان نیاز داشته باشند. هر موشک برنامه‌ریزی شده و مسیر آن مشخص است.کجا به راست و چپ بپیچد، کجا صعود کند و به  کجا ضربه بزند.»

بر اساس این گزارش، دو شهر بزرگ اوکراین روز سه شنبه مورد حملات موشکی روسیه قرار گرفتند که منجر به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد. این جنگ به مرز دو سالگی خود نزدیک شده و روسیه حملات زمستانی را تشدید کرده است.

 پس از آن که روسیه روز شنبه  اوکراین را به حمله مرگبار به یک شهر مرزی خود متهم کرد، مقامات اوکراینی اعلام کردند که ده‌ها پهپاد روسی اهداف مختلف این کشور را هدف قرار دادند.

 مقام‌های اوکراینی گفتند که روسیه دستکم ۹ موشک و ۴۹ پهپاد را به سمت اوکراین پرتاب کرد. پدافند اوکراین مدعی شده که ۲۱ پهپاد را سرنگون کرده است.

اوکراین اعلام کرده این حمله شهرهایی از جمله «کی‌یف» پایتخت را هدف قرار داده و به ساختمان‌های اداری و مسکونی اصابت کرده است. چهار پهپاد روسیه  نیز مرکز شهر «خارکف» را مورد اصابت قرار دادند.

ایحنات در ادامه گفت که نیروی هوایی اوکراین نمی‌تواند درباره تاریخ یا دفعات حملات روسیه اظهار نظری کند.

وی خاطر نشان کرد که روس‌ها از انبار موشک‌های دست ‌نخورده برخوردارند  و اکنون از آن‌ها استفاده می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624958

مهمترین اخبار ایران و جهان: