نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 01:31

امارات نشست فوری شورای امنیت درباره فلسطین را خواستار شد

امارات متحده عربی نشست غیرعلنی و فوری شورای امنیت سازمان ملل با توجه به تحولات کرانه باختری را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، امارات متحده عربی نشست غیرعلنی و فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، امارات متحده عربی درخواست کرد تا شورای امنیت روز سه شنبه به صورت فوری و غیرعلنی نشستی را به منظور بررسی تحولات کرانه باختری اشغالی برگزار کند.

هیات دیپلماتیک امارات در سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه اعلام کرد که با توجه به تحولات نگران کننده در کرانه باختری اشغالی، ابوظبی برگزاری نشست غیرعلنی و فوری شورای امنیت طی روز سه شنبه را خواستار گردید.

درخواست برگزاری نشست فوری شورای امنیت همزمان باتشدید تنش ها از سوی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین صورت می گیرد.

حمله ده ها شهرک نشین صهیونیست به منطقه حواره و دیگر مناطق در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری به شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن ده ها نفر دیگر و آتش سوزی و تخریب ده ها خانه و خودروهای فلسطینی منجر گردید.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از هلاکت یک صهیونیست در عملیات ضد صهیونیستی در نزدیکی اریحا در شرق کرانه باختری خبر دادند و اعلام کردند که عامل این حمله به سلامت محل عملیات را ترک کرده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته به بهانه بازداشت چند فلسطینی به شهر نابلس در کرانه باختری یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند که در نتیجه آن، ۱۱ نفر از فلسطینیان شهید و ۱۰۲ نفر زخمی شدند.

گفتنی است، پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینیان درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن، به کمینگاهی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1062214

مهمترین اخبار ایران و جهان: