نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 12:45

گفتگوی بن سلمان و نخست‌وزیر اردن

محمد بن سلمان و نخست‌وزیر اردن با یکدیگر در خصوص  روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت آن گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان با « بشر الخصاونه» نخست‌وزیر اردن درباره روابط دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، این امر در نشستی که روز دوشنبه در ریاض، پایتخت این کشور برگزار شد، صورت گرفت.

براساس گزارش خبرگزاری مذکور، طی این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت آن‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری اردن، این دیدارها در چارچوب یک سفر رسمی انجام می شود که بشر الخصاونه در راس یک هیئت وزیران  روز یکشنبه به عربستان سعودی سفر کرد و این سفر دو روز خواهد بود.

وزارت دفاع عربستان نیز دوشنبه اعلام کرد که «فیاض الرویلی» رئیس ستاد ارتش عربستان با «یوسف الحنیطی» همتای اردنی خود ‌دیدار و دو طرف در خصوص پرونده‌های مشترک رایزنی و تبادل نظر کردند.

اردن و عربستان سعودی روابط راهبردی و تاریخی با هم دارند و ریاض سهم قابل توجهی در پشتیبانی سیاسی و اقتصادی از امان داشته است.

این در حالی است که مقام‌های سعودی از جمله «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی آن گونه که رسانه‌ها و مقام‌های اردنی اعلام کردند نقش اساسی در کودتای فروردین 1400 اردن علیه «عبدالله دوم» داشت و برخی منابع خبر دادند در پی افشای نقش بن سلمان در این واقعه عبدالله دوم نامه تندی به او نوشت.

دولت اردن از میان 20 نفری که به ظن تلاش برای کودتا در این کشور دستگیر شدند تنها نام دو نفر را اعلام کرد که ارتباط ویژه آنان با محمد بن سلمان احتمال دخالت ریاض در این موضوع را تقویت کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 908214

مهمترین اخبار ایران و جهان: