نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 17:15

تمدید سومین دوره رقابت علمی کنز تا ۳۰ دی‌ماه

سومین دوره رقابت علمی کنز که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فناوری ریاست جمهوری، کنز به معنای کاربرد دانش و ایده برای جامعه است. هدف این رقابت ارائه راه حل‌های مبتنی بر علم برای مسائل پیش روی جوامع بشری است که توسط دانشمندان جوان، دانشجویان و اساتید (زیر ۴۵ سال) در سراسر کشورهای اسلامی و مسلمانان سایر کشورها ارائه می‌شود.

در این رقابت بین‌المللی، شرکت‌کنندگان راه حل‌های خود را در حوزه‌های ۶ گانه بصورت عام یا به صورت اختصاصی برای چالش‌های اعلام شده توسط پاویون‌های ملی و بین المللی، در قالب یک فیلم ۳ تا ۵ دقیقه‌ای ارائه می‌دهند.

کنز به دنبال «یافتن راه حل‌هایی برای مقابله با چالش‌های فعلی جوامع بشری»، «استفاده از شخصیت‌ها و ظرفیت متخصصان برای توسعه علم و فن آوری و تأمین نیازهای صنایع مختلف»، «سوق نخبگان جوان برای طراحی و اجرای پروژه‌های علمی با کیفیت بالاتر و در کمیت بیشتر»، «زمینه‌سازی تعامل بیشتر محققان، فن‌آوران و سرمایه‌گذاران جهت پیشرفت علم و فناوری»، «ایجاد یک گنجینه ارزشمند از آثار با جمع‌آوری دستاوردهای شرکت‌کنندگان» و «ایجاد بستری فعال برای تعامل و همکاری بین برندگان رقابت بین‌المللی کنز و برندگان جایزه مصطفی (ص) و در نتیجه ایجاد شبکه‌های علمی در سطوح مختلف» است.

حوزه‌های رقابت کنز در سال ۱۴۰۱ شامل «صنایع غذایی و کشاورزی»، «سلامت و تجهیزات پزشکی آب، انرژی و محیط زیست»، «برق، الکترونیک و رباتیک»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی» و «معدن و صنایع معدنی» می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 961114

مهمترین اخبار ایران و جهان: