نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 13:09

موردی از بیماری آنفلوانزا در بین جمعیت طیور استان مرکزی مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از آنفلوانزا در بین جمعیت طیور استان مشاهده نشده است، گفت: طرح پایش، مراقبت و پیشگیری از بروز احتمالی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از سوی ادارات شهرستانی روزانه انجام می‌شود.

 محمد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان در راستای ایمن سازی جمعیت دامی و پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام طرح واکسیناسیون جمعیت دامی را در دستور کار دارد که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 5 میلیون و 530 هزار راس دام سبک و سنگین را علیه بیماری‌های مختلف دامی ایمن سازی کرده است.

 

وی با اشاره به واکسیناسیون 266 هزار راس دام علیه بیماری تب مالت، ۱۶۲ هزار راس دام علیه بیماری مشترک شاربن و  ۱۸ هزار قلاده سگ علیه بیماری‌هاری بیان کرد: نظارت و رصد و پایش بیماری‌ها به صورت شبانه روزی در تمام شهرستان‌ها در دستور کار است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: تاکید ما به دامداران این است که به منظور جلوگیری درگیری دام‌ها به بیماری‌ها از انجام واکسیناسیون و ضد عفونی کردن جایگاه دام غفلت نکنند.

فتاحی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از آنفلوانزا در بین جمعیت طیور استان مشاهده نشده است، ادامه داد: طرح پایش، مراقبت و پیشگیری از بروز احتمالی آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از سوی ادارات شهرستانی روزانه انجام می‌شود.

 وی همچنین در خصوص کشتار دام و تولید گوشت بیان کرد: در سال جاری ۴۶ هزار و ۵۲۶ تن گوشت در استان تولید شده که از این میزان ۳۷ هزار و ۵۱ تن گوشت سفید و ۹ هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 960114

مهمترین اخبار ایران و جهان: