نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 16:04

تقویت سامانه بارشی درآذربایجان غربی/بارشها تا چهارشنبه ادامه دارد

ارومیه - رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه‌ بارشی که با خود بارش برف و باران به همراه دارد از امروز یکشنبه آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، اردلان محمدپور در این زمینه اظهار کرد: این سامانه از امروز به تدریج وارد منطقه شده و تا روز چهارشنبه به فعالیت خود به صورت بارش برف و باران ادامه می‌دهد که بارش‌ها در مناطق جنوب غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی در روز دوشنبه همراه با تقویت آن، از شدت بیشتری برخوردار است و در مناطق جنوبی استان با وزش باد گاهاً شدید تا حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت همراه خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: با ورود و فعالیت این سامانه بارشی دمای هوای شبانه در مناطق مختلف استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص میزان بارش‌ها در شبانه روز گذشته نیز گفت: در این مدت بیشترین بارش استان در پیرانشهر ۲.۸ میلی متر ثبت شد و بارش در سردشت ۱.۵ میلی متر گزارش شده است.

محمدپور یادآور شد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت با حداکثر دمای هفت درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرها استان بود ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و سه درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1020358

مهمترین اخبار ایران و جهان: