نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 13:03

دانش‌آموزان مازندرانی «سفیران منابع طبیعی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت» می‌شوند

تفاهم‌نامه همکاری فی مابین منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر و آموزش و پرورش استان منعقد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر، حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه  با اشاره به همکاری‌های دو جانبه بین اداره آموزش و پرورش مازندران و اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران پیرامون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، اظهار کرد: در همین زمینه تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد تا از ظرفیت‌های دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی استان برای پذیرش «همیار طبیعت» استفاده کنیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم در حوزه بسیار مهم منابع طبیعی یه ویژه تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اثرگذاری مثبت داشته باشیم و از این منابع و مواهب الهی نهایت بهره را ببریم.

دانش‌آموزان مازندرانی مروجان اصلی و پایه‌ای در اجرای  طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

مهرداد خزایی پول مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ  نوشهر در ادامه نیز با قدردانی از روحیه تعامل و همکاری آموزش و پرورش مازندران در حوزه منابع طبیعی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم سازمانی ما بحث آموزش و ترویج است و یکی از اهداف ما این است تا این موضوع را از مدارس آغاز کنیم.

وی افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش، از ظرفیت دانش‌آموزان مازندرانی به عنوان سفیران «سفیران منابع طبیعی در ترویج طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت » استفاده می‌شود.

 خزایی‌پول ضمن بیان اینکه با رویکردی مثبت تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شده است،گفت: امیدواریم بتوانیم تمامی دانش‌آموزان سراسر مازندران را تحت پوشش قرار دهیم و برای آنها کارت «همیار طبیعت» صادر کنیم تا بتوانیم در زمینه مراقبت و حفاظت از منابع طبیعی و کاشت نهال کار پایه‌ای و بنیادین صورت بگیرد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ نوشهر تاکید کرد: دانش‌آموزان مازندرانی در اجرای  طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به عنوان مروجان اصلی و پایه‌ای خواهند بود.

وی در پایان ایجاد فضای مناسب و زیرساخت‌های مورد نیاز جهت حضور و همکاری دانش‌آموزان و فرهنگیان در عرصه‌های منابع طبیعی و مراسم‌های درختکاری، تهیه و توزیع نهال در مدارس، اردوگاه‌ها و سایر فضاهای آموزشی و پرورشی، تهیه بسته‌های آموزشی، ملزومات تشویقی، برگزای نشست‌های آموزشی برای دانش‌آموزان  برگزاری مسابقات و تشکیل گروه‌های همیار طبیعت و ...در مدارس را از تعهدات منابع طبیعی در این تفاهم‌نامه برشمرد.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041671

مهمترین اخبار ایران و جهان: